گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

رویه انتخاب یک مکمل غذایی

پیروی از رویه زیر می تواند شرایطی بهتر را برای انتخاب شما فراهم نماید .

1-  برچسب محصول

مهمترین خصوصیات یا مطالبی را که در برچسب می بایست از نظر ندارد . مواردی همچون پروانه ساخت و یا تایید وزارت بهداشت ، تاریخ تولید ، تارخ انقضای مصرف و جدول ارزش تغذیه ای و ترکیبات محصول می باشد . در جدول ارزش تغذیه ای به میزان مواد مغذی و سایر ترکیبات دقت نموده و از عدم وجود مواد ممنوعه در محصول مطمئن شوید . در برچسب هر محصول عالوه بر مواد فوق مطالبی تحت عنوان هشدار و یا موارد قابل توجه ، ذکر می گردد . قبل از اقدام به خرید محصول ، خواندن این مطالب را به طور جدی به شما توصیه می کنیم ، زیرا ممکن است آن محصول از نظر برخی خصوصیات و یا ترکیبات موجود در آن برای شما مضر باشد .

2-  مشاوره :

انجام مشاوره با یک متخصص در زمینه مصرف این گروه مکمل ها بسیار مفید خواه بود . تمرین تخصص ها برای ان امر عبارتن از ، کارشناسان تغذیه ، پزشکان و یا متخصصین و مشاورین طب ورزشی مزایای این کار بسیار زیاد است . زیرا شما با این کار عالاوه بر آنکه از نقطه نظرات یک متخصص در خصوص نوع و یا میزان مکمل مطلع می شوید ، می توانی در خصوص برهم کنش و یا عوارض جانبی احتمال مکمل مورد نظر با دارو های مصرفی خود و یا ترکیبات خاص غذایی اطلاعات کسب کنید .

-       مواد ممنوعه :

برخی مکمل های غذایی ممکن است واجد موادی نظیر هورمون و افدرین باشند که توسط کمیته بین المللی المپیک بعنوان مواد ممنوعه در نظر گرفته شده و در صورت مصرف ، جواب آزمایش دوپینگ ورزشکاران مثبت خواهد بود . افزون این گردد مواد ممنوعه که مکمل های غذایی توسط برخی شرکت های سود جو صورت می گیرد تا مصرف کننده را مجاب نماید که مصرف محصول مورد نظر اثربخشی بیشتری در مقایسه با سایر محصولات دارا می باشد .

-       بنابراین نسبت به توضیحات بالا بهترین راه انتخاب محصول مورد نظر از بین محصولات با نام آشنا و تحت نظارت سیستم بهداشتی کشور می باشد و بنده بعنوان یک مشاور محصولات شکرت P.N.C را پیشنهاد می کنیم .

-       شرکت P.N.C تحت لیسانس شرکت Mass clobal Nutrition کانادا است . لازم به ذکر است تمامی محصولات P.N.C دارای پروانه ساخت و بهره برداری از وزارت بهداشت ، درمان و آموزاش پزشکی کشور بود و نیز دارای تاییدیه عدم استفاده از مواد نیروزا و دوپینگ از فدراسیون پزشکی ورزشی ایران مورد تایید فدراسیون پزشکی ورزشی آسیا می باشد .

-       مکمل های شرکت P.N.C به چهار دسته تقسم می شود :

-       مکمل های پروتئینی :

این گروه مکمل ها با دارا بودن میزان زیاد پروتئین در موارد زیر قابل مصرف می باشد :

v     در طی دوران بدنسازی و آمادگی جسمانی ، بازتوانی ورزشکاران بعد از مسابقات و نیز مرحله پایانی یک دوره بدنسازی مصرف می شوند .

v     افراد مبتلا به سوء تغذیه پروتئین ، انرژی

v     افرادی که از برنامه های کاهش وزن تحت نظر کارشناسی و یا متخصص تغذیه پیروی می کند.

این گروه مکمل ها شامل موارد زیر است :

Whey Albumine / Massive whey/ Colden Whey

Amino Whay / Pare proteint Glutamine

 

 

 

3-  مکمل های دو هیدراتی :

در ورزشکاران این مکملها جهت تامین انرژی و بازسازی ذخایر گلیکوژی عضله ورزشکاران حین تمرین بعد از تمرین دوران مسابقات ، پس از پایان مسابقه و برای ایجاد باد گلیکوژنی در ورزشهای متوسط و طولانی مدت استفاده میگردد .

-       در افرادی که قصد افزایش وزن دارند .

Carboo Mass. 1

Carbo Mass. 2

4-  کمل های ویژه :

این مکمل ها برای ورزشکاران تهیه گردیده و به منظور  افزایش حجم عضلات ، حفظ وزن بدن و افزایش استقامت استفاده می شوند .

-       این گروه مکمل ها شامل موارد زیر است :

L – Glutamine / Creatine

5- مکمل های فیبری – پروتئینی :

جهت رسیدن به وزن مطلوب ، کم کرن وزن و همچنین پیشگیری از افزایش وزن کاهش مسطح تری گلیسرید و کلسترول خون مورد استفاده قرار می گیرد .  علاوه بر آن که فیبر موجود در این محصولات به فعالیت طبیعی دستگاه گوارش کمک می نماید . همچنین پروتئین موجود در آن منبعی مغذی جهت تامین نیاز به پروتئین است .

این فرآورده ها شامل Slim last 1 , Slim last 2 , Slim last 3 می باشند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد