گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

تصاویری از دانشگاه



دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند در 33 کیلومتری بزرگراه تهران ساوه جنوب غربی تهران در جوار فرودگاه امام (ره) در شهر جدید پرند واقع شده است.


این واحد دانشگاهی در چهارم اسفند ماه سال 1378 به تصویب رسیده ودر آبان ماه سال 1382 با پنج رشته تحصیلی بشرح مهندسی کامپیوتر نرم افزار، فناوری اطلاعات(IT)، زبان و ادبیات انگلیسی ،زیست شناسی عمومی و زیست شناسی سلولی و مولکولی با تعداد 560 نفر دانشجو و با هدف ارتقای سطح دانش علمی و عملی و ترویج و توسعه ی علوم به منظور تامین نیروی انسانی متعهد و متخصص جهت خود کفایی کشوردر زمینه ی علوم وفنون جامعه ی ایران اسلامی تاسیس شده است.


هم اکنون این دانشگاه با دارا بودن پنج رشته تحصیلی در مقطع کاردانی(حسابداری ،کامپیوتر مکانیک-گرافیک معماری) و سه رشته ی کارشناسی ناپیوسته (مهندسی عمران ، مهندسی کامپیوتر-مهندسی مکانیک)و یازده رشته کارشناسی پیوسته (مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات(IT)، مهندسی محیط زیست ، مترجمی زبان انگلیسی ، زبان و ادبیات انگلیسی، زیست شناسی عمومی ، زیست شناسی سلولی و مولکولی، مدیریت دولتی ) دارای قریب 6000 هزار نفر دانشجوی فعال می باشد.


این واحد دانشگاهی با بهره گیری از آزمایشگاه ، کارگاه لابراتور در رشته های مختلف با امکانات مدرن و تجهیزات پیشرفته به دانشجویان خدمات می دهد.


این واحد در مدت زمان کوتاهی توانسته در راستای سیاستگذاری و حمایت همه جانبه ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی و معاونین محترم دانشگاه با فعالیت ، کوشش، ابتکارو پشتکار شبانه روزی مسئولین و اساتید فرهیخته،کارکنان سخت کوش، دانشجویان عزیز در کلیه زمینه ها به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کند .و در رتبه بندی برابر شاخص های تعیین شده ، رتبه بزرگ ارزیابی شده است.


هیئت علمی : تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت و نیمه وقت این واحد 105 نفر و تعداد مدرس حق التدریس بالغ بر 200 نفر می باشد که نسبت استاد به دانشجو 1 به 49 می باشد که برای افزایش تعداد اعضای هیئت علمی اقداماتی در دست انجام است.


مساحت سایت: بالغ بر 84 هکتار است که با فضای آموزشی فعال به متراژ 13610 متر مربع و سلف سرویس مرکزی 2000 مترمربع که مورد استفاده قرار می گیرد.


و همچنین مجتمع خوابگاهی مخصوص برادران و خواهران که بحمد ا... هیچگونه محدودیت از نظرظرفیت پذیرش متقاضیان دانشجویان غیر بومی جهت اسکان در خوابگاه ندارد.


پروژه های در دست ساخت : ساختمان سوله ورزشی با زیربنایی به متراژ 36000 متر مربع ، ساختمان دانشکده فنی 550 متر مربع کارگاه های فنی و مهندسی- 3355 متر مربع که عنقریب قابل بهره برداری خواهد شد.


در طرح آینده ،هدف گذاری:


1- عمران: در نظر است طبق سایت پلان مجتمع دانشگاهی،دانشکده فنی مهندسی شماره(2) ،دانشکده هنر، دانشکده تربیت بدنی، دانشکده غیر پزشکی، دانشکده دندان پزشکی، دانشکده پرستاری،دانشکده زبان،دانشکده علوم اسلامی، ساختمان مرکزی کتابخانه، ساختمان مسجد، ساختمان اداری، سالن آمفی تئاتر، استاد سرا، مهمان سرا، و مجتمع خوابگاهی ،زمین چمن و زمین های ورزشی روباز بنا شود.


2- پژوهشی: تقویت انگیزش برای توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد زمینه ارتباط با صنعت جهت تولید علم و دستیابی به فناوری نوین.


3- حوزه ی فرهنگی: تقویت و اشاعه فرهنگ اسلامی در راستای انسجام اسلامی و پیوند علایق دینی وملی و امنیت اخلاقی پایدار.


4- روابط اداری: ایجاد و تقویت رویه اداری مبتنی بر تکریم ارباب و رجوع و احترام متقابل و ایجاد محیط پویا و خلاق.


5- آموزشی: جهت گیری در حوزه آموزشی ایجاد فضای مناسب آموزشی و ظرفیت سازی برای جذب تا سقف 25000 نفر دانشجو و اهتمام به ارتقای کیفیت آموزشی و رویکرد تحصیلات تکمیلی و توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد رشته های تحصیلی در مقاطع کار شناسی،کارشناسی ارشد و دکتری که جامه پذیری بیشتری در بازار کار دارند می باشد.


این مجموعه ی آموزشی به عنوان نگین اعتلای آموزش عالی کشور یکی از بزرگترین مرکز آموزش عالی شناخته شود انشاا...


منبع


http://piau.ac.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد