گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

نقش ورزش ژیمناستیک در کاهش وزن کودکان

بررسی ها نشان می دهد کودکانی که اضافه وزن دارند در صورت شرکت در کلاس های ژیمناستیک به وزن مطلوب می رسند و علاوه بر ان ازنظر سوخت و سازقند نیز وضعیت بهتری پیدا می کنند.

به نوشته نشریه جاما , چاقی کودکان اکنون بسیاری جوامع و به ویژه جوامع صنعتی را تهدید می کند و یکی از پیامدهای این وضع افزایش ابتلای کودکان به دیابت است که سلامت کودکان را به خطر می اندازد.

نتیجه یک بررسی جدید نشان می دهد شرکت کودکان درکلاسهای ژیمناستیک چنانچه با برنامه ریزی مناسب برای کاهش وزن باشد با موفقیت بسیاری همراه است .
در این کلاسها علاوه بر ورزش ژیمناستیک , نحوه سالم زندگی و نحوه تغذیه سالم نیز به کودکان آموزش داده می شود.

به عقیده محققان , ترغیب دانش آموزان به ورزش در دوران تحصیل و اختصاص دادن ساعتهایی از تحصیل به ورزش در سلامت کودکان و جلوگیری از افزایش وزن آنان موثر است .

پژوهشی درباره درمان ناکافی بیماران مبتلا به سکته های مغزی

بررسی های جدید نشان می دهد در بیماران مبتلا به سکته های مغزی معمولا درمان کافی انجام نمی شود و همین امر موجب افزایش موارد مرگ و میر و معلولیت بیماران شده است .

به نوشته پایگاه اینترنتی جنرال هاسپیتال ماساچوست , با اینکه استفاده از داروی حل کننده لخته های خون موجب شده تحول بزرگی در درمان بیماران مبتلا به سکته های مغزی به وجود آید , این دارو در بسیاری از بیماران که به نظر می رسد علائم خفیفی دارند یا پس از رسیدن به بیمارستان بهبود نسبی پیدا می کنند مورد استفاده قرار نمی گیرد.

بر اساس تحقیقات جدید سی درصد بیمارانی که داروی تی پی ای را دریافت نمی کنند جان خود را از دست می دهند یا دچار معلولیت می شوند.

در صورتی که تی پی ای در فاصله سه ساعت پس از شروع علائم تجویز شود موجب حل شدن کامل لخته خون و نجات بیمار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد