گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

فرصت‌های مطالعاتی به دانشجویان و استادان دانشگاه آزاداسلامی

استادان رسمی و دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از فرصت‌های مطالعاتی از سوی اتحادیه اروپا استفاده کنند.


به گزارش روز سه‌شنبه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، این افراد می‌توانند براساس طرح ‪ Erasmus Mundus External Co_operatiowindow‬اتحادیه اروپا، در قالب تدریس، تحصیل و استفاده از فرصت‌های مطالعاتی به یکی از دانشگاه‌های کشورهای عضو کنسرسیوم بروند.

براساس این گزارش، تمام هزینه‌های این طرح به صورت بورس ازسوی اتحادیه اروپا پرداخت می‌شود.

مسئول پیگیری پروژه برگزاری دوره‌های مشترک بین‌المللی دانشگاه آزاد گفت: از سال ‪ ۲۰۰۳‬اتحادیه اروپا این طرح را مبنی‌بر تشکیل کنسرسیوم‌های دانشگاهی در اروپا مطرح کرد.

"بهرام امینی پور" با بیان این که براساس این طرح دانشگاه‌ها در اروپا برای برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی کنسرسیوم تشکیل می‌دادند، افزود: با گسترش این طرح در سال‌های ‪ ۲۰۰۶‬دانشگاه‌های خارج از اروپا بر اساس یک تقسیم‌بندی در اتحادیه اروپا می‌توانستند با محوریت یک دانشگاه اروپایی و مشارکت چند دانشگاه دیگر اروپایی یک کنسرسیوم تشکیل دهند.

بنابر این براساس تقسیم‌بندی اتحادیه اروپا دانشگاه‌های ایران، عراق و یمن در یک گروه قرار گرفتند.

وی ادامه داد: هریک از دانشگاه‌های اروپایی مجاز هستند از دانشگاه‌های اروپایی و تعدادی از دانشگاه‌های ایران، عراق و یمن کنسرسیومی تشکیل و پروپوزال مربوط را نیز به اتحادیه اروپا ارایه دهند.

امینی‌پور اظهارداشت: دانشگاه‌های زیادی از کشورهای اروپایی به عنوان هماهنگ‌کننده ، تعدادی دانشگاه از کشورهای ایران، عراق و یمن و نیز تعدادی از دانشگاه‌های اروپایی را انتخاب کرده و پروپوزال این طرح را به دبیرخانه اتحادیه اروپا ارایه دادند.

وی افزود: پروپوزال موسسه ‪ ITC‬هلند که با کنسرسیومی از ‪ ۹‬دانشگاه اروپایی از جمله کشورهای سوئد، انگلیس، لهستان، هلند، فرانسه، آلمان، اسپانیا، پرتغال و تعدادی از دانشگاه‌های ایران، عراق و یمن و دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از اعضای اصلی این کنسرسیوم بود، برگزیده شد.

وی گفت: با توجه به محدودیت زمانی و رقابتی استفاده از این بورس‌ها توصیه می‌شود دانشجویان و استادان هرچه سریعتر به پایگاه اطلاع رسانی ‪ www.erasmusmudus7.net‬مراجعه کرده و فرم تقاضانامه را ارسال کنند.

فرصت ارسال تقاضانامه تا اول اکتبر ‪ ۲۰۰۷‬است و اتحادیه اروپا در دسامبر همین سال گزینش نهایی متقاضیان را انجام می‌دهد و از اول آوریل سال ‪ ۲۰۰۸‬برگزیده‌های این گزینش فعالیت علمی خود را آغاز خواهند کرد.

فراهنگ ‪۱۳۴۸/۱۸۳۴‬

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد