گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

سایت FIBA : این ایر ا ا ا ا ا ا ن است !!!!!

سایت اختصاصی بیست و چهارمین دوره رقابتهای بسکتبال جام ملتهای آسیا، انتخابی المپیک ‪ ، ۲۰۰۸‬پس از قهرمانی و راهیابی تیم ملی بسکتبال کشورمان به این بازی‌ها نوشت: قهرمانی ایران در اولین فینالی که با حضور دوتیم از غرب آسیا برگزار شد، بلیت حضور آنان در المپیک پکن را امضا کرد در حالیکه لبنان راهی رقابتهای انتخابی سال آینده شد.

 

FIBA Asia Champions

سایت فدراسیون‌بین‌المللی‌بسکتبال(فیبا)نیزتیترکوتاه‌وجالب"!‪"Its Iraaaaan‬ را روی صفحه نخست خود قرار داده و ذیل مطلب نوشت: ایران چهارمین تیمی است که در تمام تاریخ رقابتهای بسکتبال جام ملتهای آسیا به قهرمانی در این مسابقات دست یافته وبه سلطه چین، کره و فیلیپین براین پیکارها خاتمه داد.

تیم لبنان در سال ‪ ۲۰۰۱‬به عنوان نخستین تیم از غرب آسیا به فینال رقابتهای مذکور راه یافت ولی برای سومین بار (‪ ۲۰۰۵ ، ۲۰۰۱‬و ‪ ( ۲۰۰۷‬به مدال نقره بسنده کرد.

این تیم فینال سال ‪ ۲۰۰۵‬در دوحه را به چین واگذار نموده بود. دیدار دو تیم ایران و لبنان با وجود نگرانی و استرس در هر دو تیم و رویارویی تعیین کننده تفکرات سرمربیان کارکشته و باتجربه آنها توصیف شده است.

"دراگان راشا" سرمربی لبنان به قدرت و سیستم تیمش تکیه کرده و "رایکو ترومن" به انگیزه بالای بازیکنان ایرانی دل بسته بود تا دیداری بسیار حساس و نفس گیر انجام شود.

به نوشته سایت، پرتاب سه امتیازی حامد حدادی از پشت خط نیمه در لحظات پایانی نیمه دوم دیداری که بهترین بازی مسابقات بود،روحیه وانگیزه ایرانی ها را به خوبی به نمایش گذاشت.

"حدادی ‪ ۲۱۷‬سانتی متری که بلندترین بازیکن داخل زمین بود، با کسب ‪۳۱‬ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن مسابقه نام گرفت. بازیکن سابق باشگاه پیکان تهران با نمایش درخشان خود، هیجان و شادمانی نیمکت ایران و هواداران را شعله ورتر می‌ساخت."
بنابراین گزارش، "ژوزف ووگل" بازیکن تیم لبنان در این دیدار بیشتر به بازی دفاعی روی آورده و "فادی الخطیب" در پست گاردراس که برای او نامعمول است، بازی می‌کرد بنابراین دوندگی این تیم بیش از حد بود.

تیم‌های اول تاشانزدهم این رقابتها:
ایران، لبنان، کره‌جنوبی، قزاقستان، اردن، تایوان، قطر، ژاپن، فیلیپن ، چین، سوریه، اندونزی، هنگ کنگ، کویت، هند و امارات.

 

منبع : www.irib.com و http://www.fiba.com/pages/eng/fe/07/fibaAsia/men/news/lateNews/p/newsid/21209/FE_news_lateNews_arti.html

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد