گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

صبحانه ویک تحقیق

براساس پژوهشی که بتازگی در آمریکا بر روى ۲۴۰۰ دختر انجام شده است، دخترانى که به طور منظم صبحانه بویژه صبحانه حاوى غلات آماده مى خورند باریک اندام تر از همسالانشان که صبحانه نمى خورند هستند.

نتایج این تحقیق که در موسسه پژوهش پزشکى مریلند در سه ایالت آمریکا انجام شد نشان مى دهد دخترانى که صبحانه اى از هر نوع مى خورند ضریب توده بدنى (BMI) (یک مقیاس رایج چاقى) کمترى نسبت به دخترانى دارند که صبحانه نمى خورند و در صورتى که صبحانه آنها حاوى غلات باشد ضریب توده بدنى آنها حتى کمتر مى شود.دکتر بوریس بارتون سرپرست این تحقیق مى گوید شاید فیبر هاى غذایى موجود در غلات آماده به همراه شیر و آب میوه اى که همراه آنها خورده مى شود در کاهش ضریب توده بدنى در دختران موثر باشد.

هموطن آنلاین , سه شنبه 28 تیر 1384 - ساعت 17:24

براساس شواهد تازه ای که پزشکان آمریکایی کشف کرده اند، رمز سلامتی در خوردن صبحانه نهفته است.

 هموطن آنلاین_براساس شواهد تازه ای که پزشکان آمریکایی کشف کرده اند، رمز سلامتی در خوردن صبحانه نهفته است.

 محققان آمریکایی بر پاییه تحقیقات جدید خود معتقدند که حذف صبحانه از رژیم غذایی روزانه احتمال چاق شدن، ابتلا به دیابت و حتی سکته قلبی را افزایش می دهد.
نتایج به دست آمده از آزمایش های رسیده حاکیست آن ها حاکی است کسانی که هر روز صبح یک وعده غذایی کاملا متشکل از غلات سبوس دار مصرف می کنند، احتمالا بیش از سایر افراد از فواید بهداشتی آن بهره می برند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد