گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

صبحانه متعادل و موفق کدام است؟

- اگر در صبحانه مقدار کمی قند و چربی و مقدار متعادل پروتئین به شکل غلات و حبوبات کامل و پخته به بدن برسدهضم به آرامی صورت می گیرد، قند قطره قطره و هم آهنگ با فعالیت وارد خون می شود و شادابی ساعتها دوام می یابد دیگر برای تولید ( انسولین )  لوزالمعده  بیش از اندازه تحریک نمی شود ذخیره و مصرف گلیکوژن به طور عادی انجام می گیرد و هیچ چربی ناخواسته ایجاد نمی شود . انرژی موجود بدن را به فعالیت و ورزش موفق وا می دارد ، بدن گرما به قدر نیاز تولید می کند و یا در صورت گرم بودن، دستگاه خنک کننده بدن با همان کارایی بکار می افتد .

- مقدار پروتئین به گرم مثلا یک تخم مرغ شش گرم پروتئین دارد یک لیتر شیر 32 گرم پروتئین را شامل است و یا ماست که به جای شیر مصرف می شود همین مقدار پروتئین دارد و باید یک گرم به هر کیلوگرم وزن بدن خورده شود .

-  آزمایش نشان داده و به کرات از مراکز دانشگاهی تایید شده که بعد از رساندن 55 گرم پروتئین به بدن در موقع صبحانه انرژی سرشار و متابولیسم کامل تا مدت شش ساعت بعد از غذا هم چنان ادامه داشته است . با این مقدار پروتئین با یک عدد تخم مرغ یک فنجان شیر یا ماست و یا مقداری غلات پخته و یک تکه نان سبوسدار به دست می آید که در این صورت قند و مصرف آن از راه اصلی منحرف نشده و ناخواسته به چربی تبدیل نمی شود، بلکه برای تامین انرژی برای فعالیت و انجام هر گونه ورزش به کار می رود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد