گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

برگزاری نخستین کنگره علمی گردشگری ورزشی

از سوی کمیسیون توریسم ورزشی کمیته ملی المپیک نخستین کنگره علمی گردشگری ورزشی برگزار خواهد شد

. این کنگره به منظور جمع آوری منابع علمی گردشگری ورزشی و به کارگیری آنها در دوره های آموزشی توریسم ورزشی تشکیل خواهد شد .
کورش مجتبوی ، دبیر کمیسیون توریسم ورزشی کمیته ملی المپیک اعلام کرد : « مشکلی که اکنون دامنگیر توریسم ورزشی کشور است نبود منابع و مقاله است و برگزاری این کنگره هم با این هدف دنبال می شود .»
وی گفت : « با جمع آوری مطالب مرتبط با گردشگری ورزشی می توان نسبت به هدفمند شدن آموزش ها و علمی کردن آن در آینده امیدوار شد .»
مجتبوی افزود : « منابع گردشگری ورزشی آمایش گردشگری ورزشی ، شناخت گردشگری ورزشی ، اوقات فراغت و گردشگری ورزشی ، چشم انداز گردشگری ورزشی در ایران ، نقش ورزشی در توسعه گردشگری ورزشی ایران ، توانمندیهای گردشگری ورزشی در ایران ، نقش بانوان در توسعه گردشگری ورزشی ، نقش کشورها ، نقش سازمان های دولتی و خصوصی در توسعه گردشگری ورزشی ، نقش گردشگری ورزشی در توسعه روابط سیاسی و ارتباطات بین المللی و سایر موارد مرتبط از جمله محورهای این کنگره به شمار می روند.
به گفته مجتبوی ، در این کنگره از سازمان های مرتبط با گردشگری ورزشی دعوت می شود تا با همکاری و هماهنگی ، شرایط را برای توسعه این بخش فراهم کنند .
وی برگزاری این کنگره را در راستای حمایت از پژوهشهای علمی در کشور عنوان کرد و گفت : کمیسیون توریسم ورزشی کمیته ملی المپیک ، پژوهشکده تربیت بدنی وزارت علوم با همکاری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و آکادمی ملی المپیک برگزار کنندگان این کنگره هستند .»
وی ادامه داد : « آخرین زمان ارایه مقاله در این کنگره 11 آبان بوده و زمان اعلام نتایج بیستم آبان است .
دبیرخانه کنگره علمی توریسم ورزشی در پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم واقع در خیابان مطهری خیابان میرعماد ، کوچه پنجم ، پلاک سه است .
این کنگره قرار است 13 دی ماه امسال در آکادمی ملی المپیک برگزار شود.

 

منبع : کمیته ملی المپیک ج ا ایران



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد