گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

حرکات ورزش مناسب برای سوزاندن چربی‌های شکمی

هدف بسیاری افراد از ورزش کردن کاهش چربی‌های شکمی است. چربی‌های شکمی علاوه بر تاثیر منفی که بر زیبایی دارند باعث افزایش احتمال بیماری‌های خاصی همچون بیماری‌های قلبی می‌شوند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ورزش و رژیم غذایی همراه با هم می‌توانند به کاهش چربی‌های شکمی کمک کنند، بعضی حرکات ورزشی تاثیر بیشتری بر کاهش این چربی‌ها دارند.

ورزش‌های موثر عبارتند از:

۱. توییست روسی:

در این حرکت بر روی زمین می نشینید،  دست‌ها را پشت سر قرار داده و پاها را روی هوا نگه می دارید و زانوها را خم می کنید. سپس بدن را به سمت چپ و راست می چرخانید. این کار را حداقل ۱۰ بار تکرار کنید.

۲. کرانچ معکوس:

در این حرکت بر روی زمین دراز بکشید. پاا را روی هوا نگه دارید و زانو را خم کنید. پا را جلو و عقب ببرید. در این حرکت به عضلات پایین شکم فشار وارد می‌شود.

۳. کرانچ:

بر روی زمین دراز بکشید پاها را در حال بالا نگه دارید که زانوها خم باشد. بدن را از زمین کمی جدا کنید و دوباره بر روی زمین برگردانید. حرکت کرانچ بهترین حرکت برای کاهش چربی‌های شکمی است.

۴. حرکت دوچرخه:

بر روی زمین دراز بکشید. دست‌ها را پشت سر قرار دهید و کیم سر را از روی زمین بلند کنید . پاها را بر روی هوا نگه دارید و حرکت دوچرخه‌ را با آنها انجام دهید.

۵. پلانک:

در حالی بر روی زمین قرار بگیرید که تنها پنجه پاها و ساق دست‌ها بر روی زمین باشد. در این حرکت وزن بدن را تحمل می کنید و بیشتر فشار بر روی عضلات شکم است.

۶. خم شدن به دو طرف :

در حالی که ایستاده ای و پاها بیشتر از عرض شانه‌ها باز کرده‌اید. بدن را به دو طرف بکشید. در این حالت کشش در ناحیه پهلو ایجاد می‌شود.

۷. پیاده روی:

انجام ورزش‌های هوازی همچون پیاده روی و دویدن در کالری سوزی و چربی سوزی بسیار تاثیرگذار است. با سوزاندن کالری به تدریج متوجه کمتر شدن چربی‌ها در ناحیه شکم خواهید شد. سعی کنید حداقل پنج روز در هفته‌ ۳۰ ‌دقیقه پیاده روی کنید.

۸. دوچرخه‌سواری:

این ورزش قلبی – عروقی نیز ضربان قلب را بالا می‌برد و به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند، مطمئن شوید که به هنگام انجام ورزش‌های هوازی ضربان قلب شما افزایش می‌یابد.

۹. شنا:

شنا نیز باعث افزایش ضربان قلب می‌شود. شنا کردن یک یا دو بار در هفته‌ می‌تواند مفید باشد و به کاهش چربی‌های شکمی کمک کند.

۱۰. حرکت صندلی کاپیتان:

بر روی صندلی بنشینید . ستون فقرات را صاف نگه دارید و شانه‌ها را راحت نگه دارید. هر دو دست را در کنار بدن خود قرار دهید. پاها را با زانوی خم روی هوا نگه دارید. پاها را به سمت جلو باز کنید و دوباره خم کنید. این حرکت را به آرامی انجام دهید و مراتب دم و باز دم خود باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد