گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

تاج‌گذاری کارلوس کی‌روش در الیت سنتر

به گزارش "ورزش سه"، ساختمانی که جای خالی آن در فوتبال ایران کاملا احساس می شد سرانجام با پیگیری های صورت گرفته ساخته و تجهیز شد تا یکی از آرزوهای کارلوس کی روش در فوتبال ایران برآورده شود. پیرمرد پرتغالی بعد از شش سال، هفته قبل در روزنمایی غیررسمی از این ساختمان مقابل دیدگان اصحاب رسانه لبخندی بر لبانش نشست که نشان می داد کارلوس سرانجام از عمق وجود خوشحالی را در فوتبال ایران تجربه می کند.


الیت سنتر یا همان ساختمان PEC که امروز به صورت رسمی افتتاح می شود به عنوان مرجع اصلی تیم های ملی فوتبال ایران در رده های سنی مختلف به عنوان مرکز اصلی گردهمایی و نظارت بر عملکرد کادر فنی تیم های مختلف و برنامه ریزی برای رشد و پیشرفت فوتبال چه در سطح پایه چه در سطح بزرگسالان خواهد بود. مرکزی مجهز به تمامی استانداردهای روز دنیا که کی روش از مدت ها قبل خواستار چنین مرکزی در فوتبال ایران شده بود.


به بهانه افتتاح ساختمان PEC اما سران فدراسیون امروز از برنامه ویژه خود برای نظم دادن به ساختار تیم های ملی نیز رونمایی خواهند کرد جایی که قرار است کارلوس کی روش مرد محبوب نیمکت تیم ملی بعد از رساندن ایران به دومین جام جهانی متوالی برای اولین بار در تاریخ فوتبال ملی این کشور به عنوان هدکوچ تمام تیم های ملی در رده های سنی منصوب و معرفی شود تا مربیانی که در رده های مختلف گمارده می شوند با نظر مستقیم این مربی پرتغالی و زیر نظر او از این پس به فعالیت بپردازند.


مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال که چندی پیش در پی صعود به جام جهانی 2018 روسیه از برنامه های فدراسیون برای نظم بیشتر در رده های ملی خبر داده بود امروز تصمیم خود را با معرفی رسمی کی روش عملی خواهد کرد تا پیرمرد پرتغالی یک گام دیگر برای حضور طولانی مدت در فوتبال ایران بردارد. به این ترتیب علاوه بر تیم ملی بزرگسالان از این پس تیم های رده سنی امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان زیر نظر این مربی و با برنامه های مد نظر او به آماده سازی خود برای شرکت در رقابت های بین المللی خواهند پرداخت.


افتتاح الیت سنتر باعث می شود تا مربیان شاغل در رده ملی از این پس برنامه خاصی برای حضور در سمت های جدید خود داشته باشند و ساعت کاری مشخصی برای آماده سازی تیم ها به نحوی که قرار است بعد از افتتاح این ساختمان هر یک از مربیان رده های سنی برای خود دفتری داشته باشند و در کنار کی روش از صبح تا غروب برنامه ریزی ها و مطالعات دقیق برای کار آکادمیک فوتبال ایران انجام بدهند و در پایان هم گزارش های خود را در اختیار کی روش بگذارند و با برنامه های مربی پرتغالی پیش بروند.اتفاقی که با تیم امید استارت خواهد خورد و در روزهای آتی به جوانان و نوجوانان در حال آماده سازی برای رسیدن به جام جهانی 2017 هند ختم خواهد شد.


افتتاح الیت سنتر می تواند دوران جدیدی را در فوتبال ملی ایران رقم بزند، دورانی درخشان که با نظم و انضباط و دیسیپلین خاص مد نظر کارلوس می تواند بیشتر از همیشه به تقویت ساختار فوتبال ملی ایران کمک کند؛ از آن مهمتر این که بازیکنان رده ملی جایگاه ویژه ای برای آماده سازی هر چه بهتر خود با امکانات در نظر گرفته شده پیدا خواهند کرد تا به این ترتیب تفاوت ها را احساس کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد