گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

مصاف نمایندگان ایران با حریفان در روز دوم

دومین روز از بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان امروز (یکشنبه) برگزار می‌شود و ناهید کیانی و مسعود حجی‌زواره به عنوان نمایندگان کشورمان بر روی شیاپ‌چانگ موجو می‌روند.بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2017 از صبح دیروز (شنبه) با حضور 973 تکواندوکار از 183 کشور و برگزاری رقابت‌های دو وزن 54- کیلوگرم گروه مردان و 46- کیلوگرم گروه زنان در سالن «تی‌وان آرنا» موجو آغاز شد و به مدت 7 روز ادامه خواهد داشت.

امروز (یکشنبه) و در دومین روز این مسابقات ناهید کیانی در وزن 49- کیلوگرم و مسعود حجی زواره در وزن 74- کیلوگرم رو در روی رقبای‌شان قرار می‌گیرند.

ناهید کیانی تکواندوکار وزن 49- کیلوگرم کشورمان که به عنوان اولین نماینده گروه زنان بر روی شیاپ‌چانگ جهانی می‌رود در نخستین گام با «هدی ایت اوآلی» از مراکش دیدار می ‌کند. در ادامه و در صورت پیروزی می‌بایست با «یاسمینا عزیز» از فرانسه نایب قهرمان اروپا 2014 و دارنده مدال نقره و برنز گرندپری 2015 مبارزه کند.

ملی‌پوش وزن دوم در ادامه باید یکی از تکواندوکاران گواتمالا، ‌یونان و اسلوونی را شکست دهد تا به جمع 16 نفر پایانی برسد. در این وزن 48 نفر شرکت کرده‌اند.

مسعود حجی زواره نماینده وزن 74- کیلوگرم گروه مردان نیز در این رویداد پس از یک‌دور استراحت ابتدا با برنده دیدار «بریان جوزف» از موریس و «مائورو بوسوت تیل» از مالت مبارزه کند. تکواندوکار کشور مالت پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان 2015 در وزن 80- کیلوگرم شرکت کرده اما موفق به کسب مدال نشده است. در این وزن 87 نفر شرکت کرده‌اند.

رقابت‌های مرحله نیمه نهایی و فینال وزن 54- کیلوگرم نیز امروز (یکشنبه) از ساعت 14:30 برگزار می‌شود که آرمین هادی‌پور برای راهیابی به فینال این رقابت‌ها باید به مصاف «رامنارونگ ساوکویهار» از تایلند دارنده مدال برنز قهرمانی جهان 2015 و مدال نقره قهرمانی آسیا در سال 2016 برود.

همچنین مبارزات نیمه نهایی و فینال رقابت‌های اوزان 58- کیلوگرم گروه مردان و 49- کیلوگرم گروه زنان روز دوشنبه (5 تیرماه) از ساعت 14:30 تا 16 پیگیری می‌شود.تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت مهدی بی باک (سرمربی)، علیرضا نصر آزادانی و هادی افشار (مربی) و در بخش زنان با هدایت مهرو کمرانی (سرمربی) و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی (مربی) در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

این رقابت‌های G12 است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد