گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

ظاهر انسان ها در آینده به چه شکل خواهد بود؟

ظاهر انسان ها در طول زمان هم دچار تغییراتی شده هست, انسان های قبل نیز ظاهرشان با ما تفاوت های زیادی دارد. ظاهر انسان ها در آینده به چه شکل خواهد بود؟

انسان‌های آینده بلندقد‌ترند

در طول 150 سال قبل, میانگین قدی مردم کشور‌های گسترش‌یافته, حدود 10 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده ‌هست. در سال 1880 میانگین قد مردان آمریکایی 170 سانتی‌متر بوده‌, ولی امروزه میانگین قد آن‌ها به 178 رسیده‌ هست. انسان رو به قد بلند‌تر شدن هست و علتی وجود دارد که باعث میشود این روند ادامه پیدا کند.

فرگشت نمی تواند خاطر این فرمایش را بیان کند, اما علم ژنتیک این توانایی را دارد. بهبود تغذیه دوران کودکی, مهمترین نقش را در افزایش قد طی دوران بزرگ‌سالی ایفا می کند.

اگر بشر روی کره مریخ زندگی میکرد, افرادی‌ که در این سیاره سرخ‌رنگ به‌جهان می‌آمدند, احتمالا از ساکنان سیاره زمین بلندقد‌تر
می شدند. خاطر این هست که کشش جاذبه در مریخ, 38درصد کره زمین هست.

انسان‌های آینده مغز و چشمان بزرگ‌تری خواهند داشت

پزشک آلن وان, دارای مدرک دکترای بیولوژی و ارزیابی ژنومی از دانشگاه واشنگتن, جنبه جالبی از آینده تکاملی انسان را مطرح کرده‌ هست. اساسا پزشک وان بر این یقین هست که انسان ها مغز و چشمان بزرگ‌تری خواهند داشت. طبق گفته او: «به همان اندازه که درک ما از جهان وسیع‌تر می شود,

مغز نیز رشد خواهد کرد و به موازات رشد مغز, جمجمه نیز بزرگ‌تر خواهد شد. بشر تا 20 هزار سال آینده, شبیه به انسان‌های امروزی خواهد بود, با این تفاوت که پیشانی به شکل قابل توجهی بلند‌تر به نظر خواهد رسید.»به عقیده پزشک وان, انسان با مهاجرت به کرات و کهکشان‌های دیگر, در مناطقی سکونت خواهد کرد که تاریک‌تر از سیاره زمین خواهد بود.

همین موضوع باعث بزرگ‌تر شدن چشم‌ها و نیز افزایش رنگ‌دانه‌های پوست میشود تا به این ترتیب از خطرات ناشی از امواج یو.وی در امان بماند.بدبختانه, از حدود 20 هزار سال پیش مغز ما شروع به کوچک‌تر شدن کرد و این روند از آن زمان به بعد ادامه یافت. در حال آماده هیچ علامت‌ای از توقف این روند, دیدن نشده‌ هست.

انسان‌های آینده به جای دندان, منقار خواهند داشت

فرضیه محتمل دیگری که وجود دارد, این هست که انسان با گذشت زمان, تا اندازه ای شبیه به پرندگان خواهد شد. براساس گفته پزشک گرت فرِیزر, استاد دانشگاه شفیلد, انسان‌های آینده به جای دندان, منقار خواهند داشت. به قول او منقار قوی‌تر و کاربردی‌تر بوده و برخلاف دندان‌ها پوسیده نشده و جدا نمی شود.

پزشک فریزر به این موضوع اشاره می کند که سلول‌هایی که وظیفه ساخت دندان‌های تازه را دارند, دستکاری شده, و به این ترتیب احتمالا بیش از دو ردیف دندان در آدم‌ها ایجاد شود. به اعتقاد او بشر به دنبال داشتن دندان‌های بی‌نقص هست, اما با اکثر شدن شمار ردیف‌های دندان, نگه‌داری و تثبیت آن‌ها دشوار‌ساز خواهد شد. بنابراین در‌ نتیجه تغییر سبک ‌زندگی و عادات خوراکی انسان نوین, شمار محدود دندان‌ها, دیگر کارایی قبل را نخواهد داشت.

انسان‌های آینده در‌ نتیجه مهندسی ژنتیک و سفر‌های فضایی, به موجودات منفتوتی تبدیل خواهند شدتکان‌دهنده‌ترین پیش‌بینی در ارتباط با آینده بشر, مربوط هست به جانورشناسی به اسم داگلاس دیکسون, که در کتابش با اسم انسان پس از انسان – انسان‌شناسی آینده, فرضیه‌ای علمی را مطرح میکند که شکل ظاهری بشر طی 50 میلیون سال تکامل را پیش‌بینی کرده‌ هست.

تئوری او براساس مهندسی ژنتیک و سفر‌های فضایی انسان آینده طرح‌ریزی شده ‌هست. به یقین دیکسون, با به اتمام رسیدن تمدن بشر, گروهی از انسان ها به سیارات دورافتاده مهاجرت کرده و در نتیجه این مهاجرت‌ها, شکل فیزیکی آن‌ها دچار تغییر خواهد شد.

انسان‌های آینده ممکن هست دارای انگشتان پره‌ای شوند

طبق فرضیه پزشک متیو اسکینر, استاد دانشگاه کنت, انسان ها به شکل خارق‌العاده‌ای با تغییرات شرایط کره زمین سازگار خواهند شد. اما این تغییرات بسته به روشی که بشر برای خود انتخاب می کند, متفاوت خواهد بود و هر یک شکل عجیبی خواهد داشت:

1. دنیای پوشیده از آب

براساس این فرضیه پزشک اسکینر, تمام یخ‌های روی سطح زمین آب شده و به این ترتیب سطح آب دریا‌ها به شکل غیر‌قابل انتظاری بالا خواهد آمد. این مسئله باعث خواهد شد که آدم ها مجبور شوند تا با زندگی داخل دنیایی مملو از آب سازگاری پیدا کنند. در چنین دنیایی, آدمها شبیه به موجودات آب‌زی خواهند شد,

و به این ترتیب به آب‌شش‌های مصنوعی و پلاک‌های شفاف مجهز خواهند شد تا دیدن دنیای درون آب برای آن‌ها امکان پذیر شود. وجود آب‌شش‌ها باعث می شود که انسان دیگر نیازی به شش‌های بزرگ نداشته باشد و درنتیجه قفسه سینه کوچک‌تر خواهد شد. داشتن پلک‌های شفاف نیز از صدمه دیدن چشم‌ها درون آب جلوگیری می کند.

برای این‌که بشر بتواند در دنیای زیر آب بهتر شنا کند, احتمالا انگشتان دست و پای بلند‌تری خواهد داشت که به وسیله پره‌هایی به هم متصل میشوند.

2. عصر یخ‌بندان

در این تئوری, سیاره زمین مورد اصابت یک شهاب‌سنگ یا چیزی شبیه به این قرار میگیرد, و چنین اتفاقی باعث افزایش فعالیت‌های آتش‌فشان‌ها خواهد شد. بر اثر این رخداد مقدار زیادی گرد و غبار و نم وارد اتمسفر خواهد شد و جلوی تابش نور خورشید را خواهد گرفت. عدم تابش نور خورشید باعث کاهش دما شده و عصر یخ‌بندان دوم را سبب خواهد شد

در نتیجه این تغییر, رنگ پوست و موی انسان‌ روشن‌تر خواهد شد تا ویتامین دی بیشتری جذب کند. همچنین سطح بدن پرمو‌تر خواهد شد تا از این روش گرمای بیشتری داخل بدن بماند.از سوی دیگر, بینی و صورت ما برجسته‌تر و بزرگ‌تر خواهد شد. این حالت کمک میکند که هوایی که طی فرایند دَم وارد بدن میشود, گرم‌تر شود. در این دوران قدرت بدنی اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت و مردان به کمک این خصوصیت زنان را به خود جذب خواهند کرد

مهاجرت به سیارات اخیر

طبق این تئوری, با به اتمام رسیدن همه منابع کره زمین, آدم‌ها به‌ناچار به کراتی نقل مکان خواهند کرد که از نظر شرایط محیطی به زمین شبیه باشند. از آن‌جایی‌که مواد ‌خوراکی در این دوران به شکل مایع یا به صورت قرص مصرف میشود, فشار وارد به فک کاهش پیدا میکند و اندازه آن کوچک‌تر می شود. در چنین حالتی دندان‌ها نیز کوچک می شوند, یا به‌طور کامل از بین می روند.

بسیاری این فرضیه‌های تکاملی را دور از ذهن و غیرممکن میدانند. بااین‌حال این نظریات براساس تغییراتی که به احتمال چندان در آینده سیاره زمین ایجاد می شود, طراحی و مطرح شده ‌هست.

بنابراین در حال آماده نمی توان با اطمینان این تئوری‌ها را تایید یا رد کرد و تنها آیندگان مامی توانند از نزدیک شاهد این تغییرات باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد