X
تبلیغات
رایتل

گروه تربیت بدنی وعلوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش
26 آبان 1396

چهار متد و روش مفید و ساده برای ریکاوری بعد از فعالیت بدنی و ورزش

ورزش صبحگاهی گزینه‌ای مناسب برای انجام فعالیت فیزیکی لازم در طی روز است اما ممکن است اگر ورزش را بیش از کار کردن انجام دهید در محل کار دچار گرفتگی عضلات و درد شوید.

بعد از ورزش می‌توان به راه‌های مختلف ریکاوری انجام داد. چهار راه اصلی انجام ریکاوری بدون هزینه زیاد عبارتند از:

1- استفاده از فوم رولی:

فوم رولی می‌تواند انقباضات عضلانی را کاهش دهد و به نوعی یک نوع ماساژ به حساب می‌آید.

2- جوراب‌های جذب مخصوص:

جوراب‌های ورزش مخصوص جذب به خصوص بعد از دویدن مناسب هستند. برخی ورزشکاران حتی به هنگام دویدن نیز از این جوراب‌ها استفاده می‌کنند.

3- انجام حرکات یوگا بر روی زیرانداز یوگا:

انجام حرکات کششی یوگا می‌تواند تا حدودی به ریکاوری عضلات کمک کند و از سوزش آن‌ها بکاهد.

4- آب نوشیدن:

نوشیدن آب بیشتر به ریکاوری کمک می‌کند و یکی از بهترین روش‌ها برای آرام کردن عضلات است./.

نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان می ماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)