گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

دیابت و چاقی ، عامل 800 هزار مورد ابتلا به سرطان در جهان

نتایج یک بررسی آماری نشان می‌دهد که چاقی و دیابت سالانه به 800 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان در جهان منجر می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است این دو عارضه شایع که مرتبط با سبک زندگی هستند، سالانه عامل ابتلای تقریبا 800 هزار نفر در جهان به انواع سرطان‌ها هستند.دیابت و افزایش وزن دو عامل مهم در بروز نزدیک به 800 هزار مورد جدید ابتلا به سرطان است که از آن جمله می‌توان به سرطان‌های کبد، پستان، روده و رحم اشاره کرد.این اولین بار است که متخصصان به ارزیابی مواردی از ابتلا به سرطان در جهان پرداخته‌اند که از افزایش وزن یا چاقی ناشی می‌شوند.

اکثریت موارد ابتلا به دیابت مربوط به دیابت نوع دو می‌شود که شدیدا با فاکتورهای سبک زندگی همچون رژیم غذایی نامطلوب، افزایش وزن و عدم تحرک و ژنتیک مرتبط است.

متخصصان انگلیسی در این بررسی دریافتند نزدیک به شش درصد موارد جدید ابتلا به سرطان در سال 2012 از تاثیر مشترک دیابت و چاقی بوده است.همچنین به گفته متخصصان علوم پزشکی، سرطان‌های مرتبط با این دو بیماری حدود دو برابر در زنان بیش از مردان شایع است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، متخصصان همچنین هشدار دادند در صورتیکه روند فعلی ادامه پیدا کند سهم سرطان‌های ناشی از این دو فاکتور خطرزا تا سال 2035 در زنان بیش از 30 درصد و در مردان 20 درصد افزایش پیدا می‌کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد