گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

معجزه روغن فلفل قرمز برای درد مفاصل

خوشبختانه شیوه ای کاملا طبیعی وجود دارد که التهاب را کاهش داده و باعث تسکین درد مفاصل می شود و به کمک فلفل قرمز یا کاین تهیه می شود. فلفل کاین یا ریشه زنجبیل حاوی خواصی است که دردهای عضلانی و مفصلی را به میزان زیادی کاهش می دهد.  

فلفل قرمز


درد مفاصل یکی از دردهای رایج در بسیاری از افراد است که می تواند نشان دهنده ساییدگی زودهنگام غضروف ها و لیگمان ها یا بروز یک شرایط التهابی باشد. این دردها در بین سالمندان به دلیل آسیب های ناشی از گذر عمر بیشتر دیده می شود، اما در بین جوانان نیز شایع است و دلیل آن معمولا به ضربه، عادت های غلط زندگی یا ورزش نامناسب مربوط شود.

گرچه اکثر دردهای ناشی از ورزش معمولا جزئی بوده و به مرور برطرف می شود، اما در برخی موارد این دردهای عضلانی تبدیل به مشکل مزمن شده و به سختی درمان می شود. با وجود اینکه امروزه داروهای مسکن و ضدالتهاب زیادی برای مقابله با چنین دردهایی وجود دارد، اما همیشه جایگزین های طبیعی نیز در دسترس است که می توان از ابتدای بروز درد استفاده کرد.

خوشبختانه شیوه ای کاملا طبیعی وجود دارد که التهاب را کاهش داده و باعث
تسکین درد مفاصل می شود و به کمک فلفل قرمز یا کاین تهیه می شود. فلفل کاین یا ریشه زنجبیل حاوی خواصی است که دردهای عضلانی و مفصلی را به میزان زیادی کاهش می دهد. در ادامه روش تهیه روغنی طبیعی از فلفل عنوان می شود که روش مکمل فوق العاده ای برای تسکین این قبیل دردها می باشد.

روغن فلفل کاین برای تسکین دردهای مفصلی

روغن طبی با فلفل کاین یک محصول طبیعی ضدالتهاب است که در بین افراد زیادی از سرتاسر جهان شهرت دارد و استفاده می شود. به واسطه استفاده موضعی از این روغن می توان
دردهای عضلانی و مفصلی را تسکین داد.

ترکیب اصلی این مسکن موضعی طبیعی فلفل کاین است که حاوی خواص مسکنی است و به طور چشمگیری درد را کاهش می دهد. چون می تواند جریان خون را در منطقه افزایش داده و تحریک بافت های مربوطه را کاهش دهد.

«کپسایسین» یکی از ترکیبات اصلی و موثر موجود در این فلفل می باشد که گرمای دلپذیری ایجاد می کند و باعث آرامش ناحیه دردناک شده و آن را تسکین می دهد. این ترکیب در عین حال تاثیر زیادی روی عصب های دارد که پیام های کاهش درد را به مغز می رساند. اثرات این ترکیب با خواص دانه خردل و ریشه زنجبیل چند برابر می شود. این دو ماده نیز حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی هستند که درد را تسکین می دهد.

خردل و ریشه زنجبیل در طب سنتی برای درمان طبیعی مشکلاتی از قبیل روماتیسم، سردرد، میگرن ها، دردهای کمری، پا درد و نقرس استفاده می شوند. به کمک ترکیبات این مواد علاوه بر تحریک عملکرد
دستگاه لنفاوی، میزان التهاب کنترل شده و روند دفع مایعات اضافی و ضایعات تسریع می یابد و این امر باعث پیشگیری از بروز دردهای مزمن می شود.

 روش تهیه روغن فلفل کاین

استفاده موضعی از این روغن به تسکین و آرامش ناحیه دردناک بدن کمک می کند، چون باعث تسریع جریان خون شده و احساس بهبودی سریع ایجاد می کند. بر خلاف داروهای موجود در داروخانه ها، این روغن عاری از هر نوع ترکیب شیمیایی آسیب رسان است و عوارض جانبی ایجاد نمی کند.

اگرچه عمده مصرف این روغن طبیعی برای تسکین دردهای مفصلی است، اما برای کاهش فشارها و کشیدگی های عضلانی، مشکلات جریان خون و التهاب های ایجاد شده در پاها نیز قابل مصرف است.

مواد لازم برای تهیه روغن فلفل قرمز

روغن آفتابگردان        1 لیوان(200 گرم)

فلفل کاین                 1 قاشق(10 گرم)

دانه خردل آسیاب شده        2 قاشق (20 گرم)

ریشه زنجبیل رنده شده          2 قاشق(20 گرم)

روش تهیه

برای تهیه این روغن به لوازمی مانند یک ظرف شیشه ای در بسته، قاشق چوبی و یک صافی نیاز دارید.

قبل از هر کاری شیشه تان را داخل یک ماهیتابه پر از آب قرار دهید و به مدت چند دقیقه داغ کنید تا کاملا استریل شود. سپس روغن آفتابگردان را در شیشه بریزید و فلفل ها را داخل آن قرار دهید. مواد را با قاشق چوبی هم بزنید و دانه های خردل و زنجبیل را نیز اضافه کنید. به هم زدن مواد ادامه دهید و مطمئن شوید مواد با هم ترکیب شود. سپس بعد از چند ساعت ترکیب را از صافی رد کنید و در ظرف شیشه ای در بسته ای نگهداری کنید.

روش استفاده

مقداری از این روغن را در مشت دست ریخته و با حرکات آرام و چرخشی روی مفصل یا ناحیه دردناک بزنید. به مدت 5 دقیقه ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید. ماساژ را تا زمانی که احساس گرما در پوست ایجاد شود ادامه دهید. برای نتیجه بهتر هر روز دو مرتبه این کار را تکرار کنید. تا زمانی که احساس درد دارید می توانید از این روغن استفاده کنید.

همانطور که مشاهده می کنید تهیه این روغن درمانگر در منزل کار ساده ای است. می توانید این روغن را همیشه در منزل داشته باشید و به محض احساس درد از آن استفاده کنید. یادتان باشد که هیچ درمان صددرصدی برای مقابله با دردهای مفصلی وجود ندارد و این روغن نیز یک روش مکمل است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد