گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آمار تفاهمنامه‎های منعقد شده بین دانشگاه‌های ایرانی و خارجی

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: طی سه سال گذشته 853 تفاهم نامه با دانشگاههای خارج از کشور منعقد شد که 376 تفاهمنامه اجرا شده است.به گزارش خبرنگار مهر، حسین سالار آملی؛ قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل در هشتمین نشست سراسری معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاهها که در دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: کل وزارتخانه‌های کشور در امور بین‌المللی باید با هم هماهنگ باشند. دانشگاهها در تعاملات بین‌المللی با چالشهایی مواجه بودند که اکنون این چالشها کاهش یافته است.

وی گفت: نگاه امنیتی، نیروی اطلاع‌رسانی، به حرکت درآوردن اساتید، ایجاد انگیزه برخی چالشهایی است که دانشگاهها با آن مواجه هستند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌المللی افزود: اولین حرکتی که در مسیر بین‌المللی شدن دانشگاهها صورت گرفت این بود که حصاری که به دور آموزش عالی در مسیر بین‌المللی شدن بسته شده بود، شکسته شد. نباید حصاری به دور دانشگاه ها برای ارتباطات بین‌المللی وجود داشته باشد.

سالار آملی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاهها از تک ارتباطات بین‌المللی به سیاستهای بین‌المللی گذر کردند ولی با این وجود دانشگاههای ما ضعفهایی در زمینه جذب دانشجویان خارجی، اساتید مشترک نسبت به دانشگاههای کشورهای دیگر مواجه هستند. به عنوان مثال تنها یک دانشگاه ما در سال 92 در بین دانشگاههای برتر جهان قرار گرفت و آن هم دانشگاه صنعتی شریف بود ولی در حال حاضر تعداد دانشگاههای ما در بین دانشگاههای مطرح دنیا افزایش یافته است.

وی در ادامه به تفاهم‌نامه‌های امضاء شده با دانشگاههای خارج کشور طی 3 سال گذشته اشاره کرد و گفت: تعداد 853 تفاهمنامه امضا شده و 376 تفاهم نامه اجرایی شده است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌المللی تأکیدکرد: براین اساس سیاست ما در وزارت علوم این است که تفاهم‌نامه‌هایی که تاکنون امضاء شده اجرایی شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد