گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

توجه به فرایند حرفه‌ای‌سازی اساتید در دانشگاه‌ها

در جلسه هیأت عالی جذب، بحث ارزیابی شخصیتی از متقاضیان عضویت در هیات علمی دانشگاه‌ها مطرح شده و این مسأله مورد تأکید قرار گرفته است.

به طور کلی، علاوه بر ضرورت داشتن پاره‌ای ویژگیها برای موفقیت در امر آموزش و تدریس در دانشگاه، به نظر می‌رسد در حال حاضر نیاز مهمتری که در دانشگاهها لازم است مورد توجه قرار گیرد، بحث توانمندسازی و حرفه‌ای‌سازی اساتید در طول دوران تدریس است. وقتی شخصی در جایگاه استاد قرار می‌گیرد، اگرچه لازم است از زمان شروع به کار، دارای توانایی‌هایی باشد، اما چنانچه در طول دوران تدریس، به طور مرتب، کارگاهها و دوره‌هایی برای به‌روزرسانی دانش و مهارتهای حرفه‌ای اساتید، برپا شود، رکود و جمود به فرایند تدریس راه پیدا نمی‌کند و سطح مهارت اساتید همراه با افزایش سابقه کار آنها افزایش می‌یابد.

این مسأله می‌تواند به طور مستقیم بر کیفیت کلاسهایی که برگزار می‌شود هم تاثیر مثبت بگذارد؛ درنتیجه؛ انتظار می‌رود دانشگاهها به مسأله توانمندسازی اساتید بیش از پیش توجه کرده و به جای اینکه آن را صرفا به عنوان امری تفننی و غیرضروری تلقی کنند، در این زمینه برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری جدی داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد