گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

لالوویچ: کشتی ایران ریگی در کفش ما شده است!

رییس اتحادیه جهانی کشتی نسبت به اتفاقات اخیر در کشتی ایران واکنش تندی نشان داد و تهدید کرد که ادامه این روند می‌تواند آسیب جدی به کشتی و حتی ورزش ایران وارد کند.

به گزارش آفرینش، کشتی ایران در ماه های اخیر آبستن حواشی بسیاری بوده است؛از ماجرای باخت مصلحتی علیرضا کریمی مقابل حریف روس برای روبرو نشدن با کشتی گیر رژیم اشغالگر قدس تا خطر تعلیق کشتی ایران و استعفای رسول خادم و همین ها بهانه ای شده برای ورود رئیس اتحادیه جهانی کشتی به اتفاقات ورزش اول کشور. نناد لالوویچ در صحبت های اخیر خود فدراسیون کشتی ایران را تهدید کرده و حتی پا را از اختیارات خود فراتر گذاشته است:

*ایران تبدیل به ریگی در کفش‌مان شده است! برخی از اوقات چنین اتفاقاتی در کشتی رخ می‌دهد و گاهی اوقات نیز ممکن است در دیگر ورزش‌ها بیفتد. ما می‌خواهیم از تکرار این اتفاقات در آینده جلوگیری کنیم.

*خبرهایی به ما رسیده که رئیس فدراسیون کشتی ایران استعفا کرده است. در حال‌ حاضر به او دسترسی ندارم، اما می‌خواهم که حقایق را بدانم. من دلیل ‌اصلی این که او چرا استعفا داده است را نمی‌دانم، اما اگر مربوط به اتفاقات اخیر باشد خوب نیست. ورزش ایران اگر به روند مسابقه ندادن مقابل ورزشکاران اسرائیل ادامه‌ دهد ریسک زیادی را متحمل شده است.

*شرایط واقعا پیچیده است. ما نیاز به کمک دیگر فدراسیون‌ها و کمیته‌ بین‌المللی المپیک داریم. مسئولان ایران باید متوجه شوند که اگر نخواهند که ورزشکاران‌شان مقابل همه کشورها مبارزه کنند، نه تنها به کشتی ضربه وارد می‌کنند،‌ بلکه به تمام ورزش ایران ضربه می‌زنند.

*مسئولان بین‌المللی ورزش اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهند. تنها بازنده در آخر ورزشکاران ایران هستند. تمامی جنبش ورزش باید با هم متحد شود و به مسئولان توضیح دهد که این اتفاق دیگر نمی‌تواند رخ دهد. من صربستانی هستم، اما باید از منافع ورزشکاران همه کشورها نیز حمایت کنم. ما باید بدانیم که ورزش کاملا مستقل از سیاست است. روابط بد بین کشورها نباید بر شرایط ورزشکاران تاثیر بگذارد. ما همین مشکل را با اوکراین و روسیه هم داریم، اما مسابقاتی داریم که در هر دو کشور برگزار می شوند و مطمئن هستیم که ورزشکاران آنها بدون مشکل در مسابقات شرکت می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد