گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

ایران؛ غول جدید کبدی جهان

با درخشش و افتخارآفرینی تیم های ملی کبدی در بازی های آسیایی، حالا باید ایران را غول جدید این رشته در جهان دانست.

روز گذشته رقابت های کبدی بازی های آسیایی 2018 به پایان رسید و در اتفاقی مهم، هر دو تیم زنان و مردان ایران توانستند به عنوان قهرمانی این رقابت ها برسند.

ابتدا تیم ملی زنان در فینال مقابل هند، قدرت بلامنازع کبدی جهان قرار گرفت و توانست 27 بر 24 این حریف قدر را شکست دهد و به مدال طلای بازی های آسیایی دست پیدا کند. این اتفاق در حالی رقم خورد که تا به حال هیچ رشته تیمی زنان در المپیک آسیایی نتوانسته بود به مدال طلا برسد و بانوان کبدی ایران، سرانجام این طلسم را شکستند.

بانوان ایران در این مسابقات تنها مقابل چین تایپه تن به شکست دادند و در سایر بازی ها با اقتدار به پیروزی رسیدند.اما این تنها افتخار کبدی ایران نبود. بعد از شاهکار بانوان، ملی پوشان ایران در قسمت کبدی مردان نیز طلای بازی های آسیای جاکارتا 2018 را به دست آوردند.این اتفاق پس از برتری قاطع مقابل کره جنوبی رقم خورد.

در مسابقه فینال، ایران 26 بر 16 رقیب دیرینه خود را شکست داد تا روز طلایی کبدی ایران در بازی های آسیایی تکمیل شود. البته شاهکار تیم مردان در مرحله قبلی مقابل هندوستان رقم خورده بود؛ جایی که تیم ملی بعد از عقب افتادن 6 ـ یک مقابل قدرت اول کبدی جهان، با تلاش بازی را به تساوی 8 ـ 8 کشاند و در نهایت این مسابقه را با نتیجه 17 ـ 27 به سود خود تمام کرد.

به خاطر داشته باشید که هند 8 هزار باشگاه کبدی دارد اما به نظر می رسد ایران حالا قدرت جدید این رشته ورزشی در جهان است؛ قدرتی که با قهرمانی هر دو تیم ایران نمایان شد.

نفرات تیم کبدی زنان:

زنان: آزاده صیدی، فاطمه کرمی خاتونبان، رویا داودیان، مرضیه عشقی، سمیرا عطاردیان، سعیده جعفری، زهرا عباسی، صدیقه جعفری، زهرا کریمی، غزال خلج، فریده ظریف دوست، محبوبه سنچولی.

سرمربی :شایلا جین

نفرات تیم کبدی مردان:

مردان: فاضل اتراچالی، ابوذر مهاجر، محمد اسمعیل نبی بخش، هادی اشترک، ابوالفضل مقصودلو محلی، حمید میرزایی نادر، محسن مقصودلو جعفری، محمد قربانی، میثم عباسی، محمد ملاک، محمد امین نصرتی، محمد اسماعیل مقصودلو .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد