ورزش کردن در زمان افسردگی آسان نیست زیرا اکثر افراد با وجود این مشکل احساس خستگی می‌کنند و انگیزه‌ای برای ورزش ندارند اما می‌توان با ورزش‌های خاص انگیزه برای ورزش در زمان افسردگی را افزایش داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از bustle، ورزش می‌تواند به درمان افسردگی کمک کند. بررسی‌ها نشان داده است که ورزش ۲ تا ۶ بار در هفته فایده زیادی برای افراد مبتلا به افسردگی دارد. با این حال افراد افسرده انگیزه کافی برای ورزش کردن ندارند. روش‌های زیر می‌تواند انگیزه ورزش کردن را در این افراد افزایش دهد.

۱- با ورزش‌های ساده شروع کنید:

اگر انرژی کمی دارید بهتر است برنامه ورزشی ساده‌ای را در پیش بگیرید. برای مثال تنها ۲۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهید و فعال باشید.

۲- در خانه ورزش کنید:

اگر برای شما سخت است که لباس بپوشید و از خانه خارج شوید بهتر است در خانه ورزش کنید. حتما لازم نیست که به باشگاه بروید. می‌توانید از اپلیکیشن‌های ورزشی استفاده کنید.

۳- با دوستان‌تان ورزش کنید:

ورزش کردن با دوست به شما انگیزه می‌دهد و شما را خوشحال‌تر می‌کنند.

۴- ورزش‌های کوتاه مدت و شدید انجام دهید:

اگر می‌خواهید چربی‌سوزی داشته باشید اما حوصله ورزش طولانی ندارید ورزش کوتاه مدت و شدید انجام دهید. این ورزش‌ها ۱۰ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد اما تاثیرگذار است.

۵- برنامه‌ریزی کنید:

اگر افسردگی باعث خستگی شما شده است برنامه‌ریزی کنید. زودتر لباس‌های خود را آماده کنید و خود را آماده تمرین کنید.

۶- ورزش‌های جدید را انتخاب کنید:

زمانی که انگیزه زیادی ندارید انجام ورزش‌هایی که برایتان جذابیت ندارد سخت است. ورزش‌های جدید را انتخاب کنید. ورزش نباید شبیه تنبیه باشد.

۷- با یک متخصص ورزش کنید:

با یک مربی و متخصص ورزش کنید و بیشتر باشگاه‌ها مربی ورزش در اختیار شما قرار می‌دهند.

۸- با خودتان مهربان باشید:

به بدن و ذهن خود توجه کنید. ممکن است بعضی روزها نتوانید برنامه ورزش خود را انجام دهید. صبور باشید و به خودتان انرژی منفی ندهید.

نظرات (0)
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
نام :
پست الکترونیک :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد