گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

حضوری: عملکرد ورزشکاران بازیهای آسیایی باید از نظر علمی آسیب‌شناسی شود

مسوول پیشین کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: برای این که بتوانیم در تورنمنت‌های آینده عملکرد بهتری داشته باشیم باید نتایج ورزشکاران در بازیهای آسیایی از نظر علمی آسیب‌شناسی شود.

دکتر محمد حضوری در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اگر جدول رده‌بندی بازیهای آسیایی را مورد بررسی قرار دهیم، می‌بینیم که طی چند سال اخیر تیم‌های چین، ژاپن و کره جنوبی بخاطر کار علمی که در ورزش انجام می‌دهند، همواره مدال‌آور بودند و جایگاه اول تا سوم جدول را به خود اختصاص دادند. البته جایگاه ششم برای کاروان ایران رتبه بدی نیست و نشان داد فدراسیونهایی که در  4 سال گذشته ورزش را به صورت علمی دنبال کردند، نتایج بهتری در این دوره از بازیها داشتند.

وی گفت: بعد از پایان بازیهای آسیایی جاکارتا باید کمیته آسیب‌شناسی تشکیل شود تا عملکرد فدراسیونها را از نظر نتایج و مدال آوری مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد تا در تورنمنت‌های آینده با بررسی‌های علمی که از نتایج ورزشکاران در این کمیته صورت می‌گیرد، به جایگاه بهتری دست پیدا کنیم.

مسوول پیشین کمیته تغذیه فدراسیون پزشکی ورزشی در پایان با بیان این که وظیفه گروه پزشکی تنها درمان، رسیدگی به آسیب‌ها و ارائه خدمات به ورزشکاران در دهکده بازیها نیست، افزود: کار گروه پزشکی ورزشی این نیست که در دهکده بازیها درمانگاه راه‌اندازی کند و بدون حضور در محل مسابقه و با مستقر شدن در درمانگاه اعلام کند که چه تعداد ورزشکار را تحت درمان قرار داده است. پزشک یا فیزیوتراپ باید همراه ورزشکاران در جریان مسابقات حضور داشته باشند. رویکرد پزشکی ورزشی باید یک رویکرد حرفه‌ای به ورزشکاران باشد نه این که منتظر ارائه خدمات درمانی به ورزشکاران آسییب‌دیده در درمانگاه دهکده بازیها باشد. به نظر می‌رسد باید کارکرد پزشکی ورزشی فرهنگ‌سازی شود و رویکرد حرفه‌ای تری نسبت به کارکرد پزشکی ورزشی در تورنمنت‌های آینده داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد