گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

استارت ستاره‌های پارالمپیکی ایران در جاکارتا

به گزارش "ورزش سه"، تنها چند هفته بعد از میزبانی از بازی های آسیایی، اندونزی یک امتحان بزرگ دیگر در پیش دارد؛ بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ از امروز با برگزاری مراسم افتتاحیه رسما آغاز می شود.


آنطور که از قبل اعلام شده بود در سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی ۲۸۸۰ ورزشکار حضور خواهند داشت. همچنین قرار است ۶۴۳ مدال شامل بین ورزشکاران ۴۱ کشور توزیع شود.


جذابیت نیز بعد از چند هفته به ورزش ایران بازمی گردد؛ این بار ورزشکاران جانباز و معلول برای رقم زدن یک اتفاق بزرگ و تاریخی پا به میدان می گذارند.

 


208 ورزشکار در جاکارتا


کاروان ایران برای حضور در بازی های پاراآسیایی با 208 ورزشکار و با شعار «با توکل وتلاش ما میتوانیم» هم اکنون در جاکارتا حضور دارد. ورزشکارانی که تک تک آنها در نوع خود یک ستاره هستند و به گفته مسئولان کاروان هیچ کدامشان بدون امید به مدال وارد اندونزی نشده اند. ایرانی‌ها در 13 رشته بسکتبال باویلچر، والیبال نشسته، بوچیا، وزنه برداری، دوومیدانی، تیراندازی، تیروکمان، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، شنا، جودو، شطرنج و گلبال با حریفان خود رقابت می کنند که فاطمه جهانی، ملی پوش والیبال نشسته با 15 سال سن، جوانترین واسدالله عظیمی ملی پوش دوومیدانی با  57 سال، مسن ترین اعضای کاروان ایران هستند. امشب اعضای کاروان ایران با پرچمداری ساره جوانمردی در استادیوم اصلی شهر جاکارتا در مراسم افتتاحیه شرکت می کنند.

 

 


ستاره ها را بشناسید


با اینکه ایران در رشته های مختلف از ورزشکاران شناخته شده پارالمپیکی برخوردار است، برخی از ستاره های جهان در بخش معلولین در ترکیب کاروان اعزامی ایران حضور دارند. زهرا نعمتی که بعد از حضور همزمان در المپیک و پارالمپیک، حالا بازی های آسیایی و پاراآسیایی را همزمان تجربه می کند، یکی از این ابرستاره ها به حساب می آید. سیامند رحمان، قویترین مرد پارالمپیکی جهان که رکوردهای فوق تصور را ثبت کرده، قول رکوردشکنی در جاکارتا را هم داده است. ساره جوانمردی با چند مدال پارالمپیک در رشته تیراندازی وظیفه پرچمداری را هم برعهده دارد، امید به کسب بیش از یک مدال است. همچنین مرتضی مهرزاد با 2 متر و 46 سانتی متر در والیبال نشسته، بلندقامت ترین ورزشکار این دوره هم لقب گرفته و در خیابان های جاکارتا هم بسیار مورد توجه است.

 

 


سومی رویا نیست


این سومین دوره بازی های پاراآسیایی خواهد بود که ایران نیز یکی از مدعیان اصلی آن به شمار می رود. در 2 دوره قبلی کاروان ایران با اختلاف ناچیزی در رده چهارم قرار گرفته و در این دوره نیز هدف مسئولان کمیته پارالمپیک در ابتدا حفظ مقام چهارمی و نیم نگاه به جایگاه سومی عنوان شده است. اگر بدانید که در سال 2010 ایران فقط به خاطر مدال نقره کمتر نسبت به کره و در سال 2014 فقط با یک طلای کمتر نسبت به ژاپن چهارم شده،متوجه می شوید که به هیچ عنوان کسب مقام سوم برای کاروان ایران در بازی های پاراآسیایی رویا نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد