گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

جزئیات آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اساتید 1397

با ابلاغ آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت جزئیات زمان و نحوه حضور و حمایت ها از متقاضیان شرکت در این آیین‌نامه تشریح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی در جامعه و صنعت ابلاغ شد که براساس آن نحوه حضور اعضای هیات علمی جدید و اساتید با سابقه مشخص شد.

در این آیین‌نامه آمده است:

«عضو هیات علمی متقاضی استفاده از فرصت مطالعاتی نباید در دو سال گذشته رکود علمی داشته باشد.

دوره فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت برای اعضای هیات علمی در دوره پیمانی دست کم 6 ماه تمام وقت یا 12 ماه نیمه وقت و در دوره رسمی آزمایشی 3 ماه تمام وقت یا 6 ماه نیمه وقت است.

براساس بندهای «د» ماده 12 و 14 آیین‌نامه استخدامی برای تبدیل وضعیت اعضای هیات علمی که از ابتدای سال 98 دوره پیمانی یا رسمی آزمایشی را آغاز می کنند گذراندن فرصت مطالعاتی در جامعه و صنعت الزامی است.

اعضای هیات علمی دارای مرتبه علمی دانشیار و استادی نیز با گذراندن دوره‌های تمام وقت 3 ماهه یا پاره وقت 6 ماهه از مزایای تشویقی فرصتها بهره مند می‌شوند.

موسسه می تواند آیین‌نامه ترفیع خود را به گونه ای اصلاح کند که امتیازات مربوطه برای استادان و دانشیاران اعزام شونده به فرصت مطالعاتی در نظر گرفته شود.

برای استفاده مجدد از فرصت مطالعاتی(جز فرصت مطالعاتی الزامی در دوره‌های پیمانی و رسمی آزمایشی) یابد دست کم 5 برابر زمان دوره فرصت مطالعاتی قبلی از اتمام آن دوره گذشته باشد. مدت استفاده از مرخصی بدون حقوق نیز به این مدت اضافه می‎شود.

در موارد بسیار خاص با تشخیص هیات رئیسه در خصوص اینکه عضو هیات علمی از تجربه کافی در صنعت یا جامعه برخوردار است یا در رشته‎هایی که امکان فرصت مطالعاتی فراهم نباشد موسسه شرایط جایگزین تعیین و اجرا می‌کند.

مدت دوره فرصت مطالعاتی در شرایط پاره وقت براساس میزان حضور عضو هیات علمی در واحد عملیاتی محاسبه می‎شود.

عضو هیات علمی در طول دوره از حمایتها و تسهیلات واحد عملیاتی متبوع بهره‎مند می‎شود.

موسسه‎ها به صلاحدید در مدت فرصت مطالعاتی برای گسترش دوره‎ها از عضو هیات علمی خود پشتیبانی مالی می‌کنند.»

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد