گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

تیم ملی بسکتبال ایران قهرمان آسیا شد

تهران IranSport.Net - تیم ملی بسکتبال ایران سرانجام پس از نزدیک به نیم قرن انتظار، برای دومین بار جواز حضور در بازی‌های المپیک را بدست آورده و نخستین قهرمانی در جام ملتهای آسیا در تمام تاریخ این رقابتها را، در کارنامه خود ثبت کرد. در دیدار فینال بیست وچهارمین دوره جام ملتهای آسیا، تیم ملی کشورمان امروز در شهر تاکوشیما برابر لبنان به میدان رفت و موفق شد برتری خود را در سه کوارتر و در مجموع بازی، به مدافع عنوان نایب قهرمانی این مسابقات دیکته کند.

به این ترتیب تیم بسکتبال ایران که اولین و آخرین بار در المپیک سال ‪ ۱۹۴۸‬حضور یافته بود، بار دیگر مجوز حضوردر باشکوهترین رویداد ورزشی جهان را بدست آورد و تیم‌های لبنان و کره‌جنوبی به نمایندگی از آسیا، می‌بایست سال آینده در مرحله دیگری از رقابتهای مقدماتی المپیک با نمایندگان سایر قاره‌های جهان برای کسب این سهمیه نبرد کنند.

زنجیره موفقیت‌های بسکتبال ایران که با قهرمانی تیم جوانان در هند، قهرمانی تیم‌امید در تهران،قهرمانی تیم صباباتری درباشگاههای آسیا (تهران) تداوم یافته وهمگی برای نخستین بار در تاریخ بسکتبال کشور بدست آمده بود، امروز با قهرمانی در جام ملتهای آسیا کامل شد.

null



ایران کوارترهای اول، دوم و چهارم را به ترتیب با نتیجه ‪۱۵-۱۹ ،۱۹-۲۱‬ و ‪ ۱۵ -۱۸‬به سود خود پایان دادو اگرچه کوارتر سوم را ‪ ۱۶ - ۲۰‬واگذار کرد اما حریف نتوانست از این برتری برای پیروزی نهایی بهره گیرد.

در دیدار امروز، "حامد حدادی" سنتر ‪ ۲۱۷‬سانتی متری ستاره بی‌چون و چرای زمین بود که موفق شد ‪ ۳۱‬امتیاز کسب کرده و ‪ ۱۰‬ریباند انجام دهد.


حدادی بنابر تشخیص "رایکو ترومن" سرمربی صربستانی تیم ایران، پس از اینکه سه خطا شد،دربخش اعظم کوارتر دوم و سوم روی نیمکت نشست تا در دقایق حساس پایانی به کمک تیم بیاید.



در تیم ایران صمد نیکخواه بهرامی با کسب ‪ ۱۵‬امتیاز و شش ریباند و مهدی کامرانی نیز با کسب ‪ ۱۱‬امتیاز سرنوشت ساز بودند.

"فادی الخطیب" مشهورترین و حرفه‌ای‌ترین بازیکن لبنان که در تمام دیدارهای این تیم بیش از ‪ ۳۰‬امتیاز کسب کرده بود، امروز در کمند دفاع بازیکنان ایران نتوانست بیش از ‪ ۱۹‬امتیاز و ‪ ۸‬ریباند را به نامش ثبت کند.

 

در پایان این رقابت‌ها "میشل مدنلی" از تیم سوریه با میانگین ‪۳۳/۱‬ امتیاز در هر بازی، "تامر ویسام یاکوب" هم تیمی او با میانگین ‪۱۰/۶‬ ریباند و "سامهاجی کادام" از هند با میانگین ‪ ۴‬پاس منجر به گل عنوان بهترین‌ها را به خود اختصاص دادند.

حدادی در جدول ریباندرها با میانگین ‪ ۹/۶‬دوم شد. iri_t

 


بسکتبال جام ملتهای آسیا

13 مرداد نتیجه پایانی شنبه
قزاقستان 62 - 75 ایران

فینال بسکتبال جام ملتهای آسیا

14 مرداد نتیجه پایانی یکشنبه
لبنان 69 - 74 ایران

2007 FIBA ASIA CHAMPIONSHIP FOR MEN
FINAL RANKING

# TEAM
1. Flag ofIranIran
2. Flag ofLebanonLebanon
3. Flag ofKoreaKorea
4. Flag ofKazakhstanKazakhstan
5. Flag ofJordanJordan
6. Flag ofChinese TaipeiChinese Taipei
7. Flag ofQatarQatar
8. Flag ofJapanJapan
9. Flag ofPhilippinesPhilippines
10. Flag ofChinaChina
11. Flag ofSyriaSyria
12. Flag ofIndonesiaIndonesia
13. Flag ofHong KongHong Kong
14. Flag ofKuwaitKuwait
15. Flag ofIndiaIndia
16. Flag ofUnited Arab EmiratesUnited Arab Emirates
 

با این نتیجه از تیم ملی بسکتبال داغ دل ورزش دوستان ایرانی کمی فرو نشست. دست این دلاورمردان ورزشکار ایرانی درد نکنه که برای وطنشان بازی کردند. برعکس اید بازیکنان فوتبال که برای ساق پا و پول بازی می کنند. همه این بازیکنان تیم ملی فوتبال به اندازه یک بازیکن بسکتبال تیم ملی ایران غیرت و تعصب ندارند.

بسکتبالی سرشار از هیجان به نمایش گذاشتند و مزد این زحماتشان صعود به المپیک و قهرمانی در آسیا بود !!!

انشا الله که این پیروزی ها تداوم داشته باشد.

نظرات 1 + ارسال نظر
حامد... دوشنبه 15 مرداد‌ماه سال 1386 ساعت 10:13 http://nasimekavir.blogfa.com/

سلام
وبلاگ بسیار زیبایی دارید ، در صورتیکه صلاح میدانید آدرس زیر را تحت عنوان جواب سوالات تبیان و آفتاب درلینک خود قرار دهید . و

با پاسخ به سوالات تبیان اینترنت مجانی و جوایز دیگر هدیه بگیرید ، جواب صحیح سوالات را از وبلاگ زیر در یافت نمائید . خدا نگه دارتان باشد.


جواب سوالات تبیان و آفتاب

http://nasimekavir.blogfa.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد