گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

صبحانه وتثبیت قند

" پژوهشگران بر این باورند که خوردن صبحانه می تواند به تثبیت میزان قند خون که اشتها و انرژی را تنظیم می کند کمک کند.... "

پریرا و همکاران او در دانشکده پزشکی هاروارد عادات غذایی 1198 نفر سیاهپوست و 1633 نفر سفیدپوست را تحلیل کرده اند.

 در مجموع 47 درصد سفیدپوست ها و 22 درصد سیاهپوست ها گفتند که هر روز صبحانه می خورند.

 دانشمندان بر این باورند که احتمال چاق شدن افرادی که هر روز صبحانه می خورند، یک سوم کمتر از کسانی است که از خوردن آن پرهیز می کنند.

 بر این اساس، محققان آمریکایی احتمال می دهند که خوردن غلات سبوس دار برای صبحانه، علاوه بر جلوگیری از چاقی فواید زیادی دارد.

به علاوه، احتمال ابتلای این افراد به بیماری های قند خون 50 درصد کمتر از سایرین بوده است. مشکل قند خون خطر ابتلا به بیماری دیابت یا کلسترول بالا را که از عوامل ایجاد ناراحتی های قلبی است افزایش می دهد.

پژوهشگران بر این باورند که خوردن صبحانه می تواند به تثبیت میزان قند خون که اشتها و انرژی را تنظیم می کند کمک کند. به گفته آنها افرادی که صبحانه می خورند در طول روز کمتر گرسنه می شوند و بنابراین از زیاده روی در خوردن پرهیز خواهند کرد.

 دکتر پریرا در این باره گفت: نتایج ما نشان می دهد که صبحانه واقعا ممکن است مهم ترین وعده غذای روزانه باشد. وی افزود: به نظر می رسد که صبحانه نقش مهمی در کاهش خطر دیابت نوع دوم و بیماری های قلب و عروق بازی می کند.

 پژوهشگران اخیرا تحقیق درباره محتویات صبحانه افراد مورد مطالعه را آغاز کرده اند تا متوجه شوند کدام غذاها به بهبود سلامتی کمک می کند. نتایج اولیه حاکی است، موادی که کاملا از غلات تشکیل شده است برای سلامتی مفید است. پزشکان دریافته اند، کسانی که این نوع غذا را مصرف کرده اند 15 درصد کمتر به مشکلات قند خون مبتلا می شوند، با این حال دکتر پریرا تاکید کرد که به مطالعات بیشتری نیاز است.

 انجمن رژیم غذایی بریتانیا اظهار کرد: یافته های تازه بر شواهد روز افزونی که نشان دهنده مفید بودن مصرف صبحانه است می افزاید. کاترین کالینز، سخنگوی این گروه گفت شواهد علمی زیادی دراین باره وجود دارد و افزود صبحانه به ویژه غلات پردازش شده که به آنها ویتامین افزوده می شود می تواند مفید باشد.این مطالعه در کنفرانس سالانه انجمن قلب آمریکایی در شهر میامی عرضه شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد