گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

نسبت استاد به دانشجوی دانشگاه های دولتی امسال "یک به ۱۷" می شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاههای دولتی تا پایان سال به رقم "یک به 17" می رسد.
دکتر محمد مهدی زاهدی در گفت وگو با ایسنا منطقه خراسان شمالی، با بیان اینکه بر اساس برنامه چهارم توسعه نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه های دولتی باید به یک به 17 ارتقا یابد، تصریح کرد: در حال حاضر نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه ها یک به 17/5 است که تا پایان سال جاری این نسبت به یک به 17 می رسد.
وی افزود: البته در دانشگاه  پیام نور که نیمه حضوری و غیر حضوری است، این نرخ باید یک به 250 باشد که هم اکنون به این نرخ رسیده ایم. دکتر زاهدی در خصوص موسسات غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی، تصریح کرد: انتظار می رود که تا پایان برنامه نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاهها به یک به 40 برسد که اکنون به طور میانگین یک به 55 است.
وی همچنین در رابطه با چگونگی اجرای طرح حذف کنکور با بیان اینکه همواره باید ضابطه هایی برای ورود به دانشگاه وجود داشته باشد، گفت: آنچه که اکنون به عنوان حذف کنکور مطرح می شود این است که تا پایان سال 90 آزمونهای استاندارد ملی باید جایگزین آزمون سراسری شود. وی با بیان اینکه این قانون سال گذشته توسط مجلس تصویب و از طریق رییس جمهور به دولت و وزارت علوم ابلاغ شد، اظهار کرد: بر اساس این قانون وزارت آموزش و پرورش باید در مقاطع دبیرستانی و پیش دانشگاهی برای برگزاری آزمونهای استاندارد اقدام کند. دکتر زاهدی در خاتمه با بیان اینکه وزارت علوم برای انجام این کار تمهیدات لازم را اندیشیده و آمادگی کامل دارد، اظهار کرد: طی مذاکرات انجام شده وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد