گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

فوتبال ما - ۸۱

ISN - آرش برهانى، مهاجم تیم استقلال در آستانه دیدار تیمش مقابل پیکان قزوین خاطرنشان کرد: دیدار مقابل پیکان بازى مهم براى ما تلقى مى شود. ما باید با پیروزى در این مسابقه خودمان را به صدر جدول نزدیک کنیم. هرچند پیروزى مقابل پیکان سخت است اما بچه ها توان شکست پیکان را دارند. در طول هفته گذشته شناخت کاملى را نسبت به این تیم پیدا کرده ایم و از هر نظر آماده رویارویى با تیم قزوینى هستیم. تنها هدف ما در این بازى کسب ۳ امتیاز است و براى رسیدن به هدف خود از هیچ کوششى دریغ نخواهیم کرد. برهانى گفت: در کنار سیاوش زوج بسیار خوبى را در خط حمله تشکیل داده ایم. من و اکبرپور هماهنگى بسیار خوبى با هم داریم و در زمین چشم بسته همدیگر را پیدا مى کنیم. البته مهاجمان خوب دیگرى هم در تیم هستند. به هر حال نظر کادر فنى مهم است. مثلاً در بازى قبلى علیزاده بازى کرد و من نیمکت نشین بودم. در کل خودم در کنار سیاوش راحتم. وى افزود: مطمئن باشید در آینده گلهاى بیشترى را به ثمر خواهم رساند. تاکنون که ۱۱ بازى را پشت سر گذاشته ایم آمار گلزنى خوبى داشته ام. مطمئن هستم این روند در آینده هم ادامه خواهد داشت و گلهاى بیشترى را براى استقلال به ثمر خواهم رساند. به هواداران قول مى دهم به همان برهانى تبدیل شوم که همگان انتظار آن را دارند. یکشنبه 5 آبان 1387

ISN - مهدى مهدوى کیا بازیکن ایرانى تیم اینتراخت فرانکفورت گفت: به دلیل مصدومیت تا چند روز باید استراحت کنم و زمان شروع تمریناتم مشخص نیست. وى همچنین اظهار کرد: پنجشنبه در تمرین تیم پس از برخوردى که با دروازه بان تیم داشتم، دچار مصدومیت شدم و پس از عکسبردارى پزشک اعلام کرد که عضلاتم دچار کشیدگى شده و باید چند روزى را استراحت کنم. تاریخ دقیق شروع دوباره تمریناتم مشخص نیست اما امیدوارم با توجه به شرایط تیم هرچه زودتر کارم را آغاز کنم. کاپیتان تیم ملى در ادامه درباره وضعیت این تیم در رقابت هاى مقدماتى جام جهانى ۲۰۱۰ گفت: واقعاً کار سختى را پیش رو داریم. مهمترین هدف ما پیروزى مقابل امارات است. امارات چیزى براى از دست دادن ندارد و بازى با ایران آخرین شانس آنها براى صعود است. آنها مى دانند که اگر در این بازى شکست بخورند، حذف خواهند شد. با این حال من آینده تیم ملى را روشن مى بینم و معتقدم اگر با تمرکز زیاد به مصاف حریفان برویم، تمام امتیازهاى خانگى را کسب کنیم و در بازى هاى خارج از خانه هم عملکرد خوبى داشته باشیم مى توانیم صعودمان را قطعى کنیم. مهدوى کیا درباره آشتى على کریمى و على دایى گفت: من زمانى که در تهران بودم پیش از بازى با کره شمالى با کریمى صحبت کردم اما بعد از بازى دیگر با او حرف نزدم. خوشحالم که این اتفاق افتاده و امیدوارم شرایطى به وجود بیاید که ما در بازى هاى آینده على را به همراه داشته باشیم. وى افزود: با این حال من در تصمیم فردى افراد دخالت نمى کنم اما امیدوارم شرایط بازگشت کریمى فراهم شود. یکشنبه 5 آبان 1387

ISN - اینکر فیرات سرمربى تیم سپاهان گفت: با خداحافظى با بدشانسى، یک روز تلخ را براى سرخپوشان پایتخت رقم خواهیم زد. براى ما تمام بازى ها مهم است و در تمام بازى ها براى کسب بهترین نتیجه وارد زمین مى شویم و بازى با پرسپولیس نیز به همین شکل خواهد بود. مصمم هستیم تا با خداحافظى با بدشانسى ها و امیدوارى به اینکه قضاوت این دیدار عادلانه باشد، بتوانیم یک روز تلخ را براى سرخپوشان پایتخت رقم بزنیم. وى اظهار کرد: در فرم بسیار خوبى قرار گرفته ایم و تیم حریف را به خوبى آنالیز کرده ایم و امیدواریم ۳ امتیاز این بازى را کسب کنیم. فیرات تصریح کرد: تیم پرسپولیس از نظر اسمى کادر بسیار خوبى دارد و بیشتر بازیکنان این تیم ستاره هاى فوتبال هستند. هر چند که ستاره ها بیشتر ستاره هاى تبلیغاتى و رسانه اى بوده اند اما مطمئن باشید در بازى با سپاهان با حواس جمع و کاملا متفاوت بازى خواهند کرد ولى ما برنامه هاى خوبى براى این بازى داریم تا نتیجه را به نفع خود رقم بزنیم. یکشنبه 5 آبان 1387

ISN - على کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال گفت: به دلیل عدم حضور در ایران، از برپایى اردوى تیم ملى در اسپانیا بى خبر هستم. وى درباره این که گفته مى شود قرار است تیم ملى در ایالت باسک اسپانیا اردو برگزار کند، اظهار داشت: در جریان این اردو قرار ندارم. اگر قرار بر برپایى این اردو باشد، باید مذاکراتى داشته باشیم و تفاهم نامه امضا کنیم. وى افزود: چند روزى در ایران نبودم و به همین دلیل از این قضیه اطلاعى ندارم.به زودى باید این مورد را رسیدگى کنم. کفاشیان در ارتباط با حضور خود در اجلاس کمیته هاى المپیک آسیا عنوان کرد: مجمع سالانه کمیته المپیک هاى آسیا بود و هر کمیته گزارش سالانه خود را ارائه کرد. در این مجمع با ژاک روک نیز دیدارى داشتم. رئیس فدراسیون فوتبال در ارتباط با کارشکنى سفارت عربستان در صدور روادید تیم جوانان ابراز داشت: نمى دانم چرا آن ها این رفتار را انجام مى دهند. ما به کنفدراسیون فوتبال آسیا هم شکایت کردیم؛ اما جوابى هنوز نیامده است. به فیفا هم این اعتراض را داشته ایم؛ اما فایده اى نداشته است. به هر حال پیگیر این موضوع هستیم. به هر حال نباید هر بار که تیمى ایرانى به عربستان سفر مى کند، با این مشکلات مواجه شود. وى درباره وضعیت جوانان اظهار داشت: این تیم مدت ها تمرین کرده و در آلمان هم اردوى خوبى داشت. اگر ملى پوشان جوان بتوانند از گروه خود صعود کنند شانس زیادى براى قهرمانى دارند. باید قبول کرد که شرایط تیم جوانان سخت تر از نوجوانان است و تیم ها قوى تر هستند. کفاشیان در ادامه در پاسخ به این سئوال که چه نظرى در باره آشتى على دایى با کریمى دارد، گفت: دایى به عنوان سرمربى تیم ملى نظرش محترم است. او براى پیشبرد اهدافش هر تصمیمى مى تواند بگیرد. رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا با نحوه برگزارى مراسم آشتى کریمى و دایى که بدون در جریان گذاشتن وى برگزار شد، موافق است یا خیر، گفت: من در جریان این آشتى نیستم و نمى دانم چه صحبت هایى مطرح شده است؛ اما برطرف شدن کدورت ها مسأله بدى نیست و اهمیتى ندارد اگر من در جریان قرار نگرفته باشم. یکشنبه 5 آبان 1387

ISN - محمود خوردبین سرپرست تیم پرسپولیس گفت: آنهایى که برنامه آشتى کنان دایى و کریمى را ترتیب دادند، مشکلات این ۲ چهره را بیش از گذشته کردند. وى همچنین اظهار داشت: بین ۲ نیمه دیدار مقابل برق شیراز، على کریمى را به طورى نامناسب به سمت رختکن هدایت کردند و به زور قصد داشتند وى را با دایى آشتى دهند. وى ادامه داد: سؤال من این است که آیا واقعاً این کار بین ۲ نیمه درست بود؟ به نظر من آقایانى که مى خواستند این ۲ نفر را آشتى بدهند شرایط را از قبل بدتر کردند و حالا باید جوابگو باشند. سرپرست پرسپولیس افزود: بسیارى از مسئولان از جمله کفاشیان و یا تاج مى توانستند براى حل این مشکل پادرمیانى کنند و مراسم نیز در فدراسیون برگزار شود. این اتفاقات غیرحرفه اى فقط در فوتبال ما رخ مى دهد و از دیدن این صحنه ها متأسفم. خوردبین در مورد دیدار مقابل سپاهان گفت: حریف تیمى خطرناک است اما مطمئن هستم با تدابیرى که کادر فنى اندیشیده است و با کمک هواداران مى توانیم به راحتى این تیم را در تهران شکست دهیم و خاطره خوش فصل قبل را تکرار کنیم. یکشنبه 5 آبان 1387

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد