گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

پزشک تیم امید کوهنوردی ایران در هیمالیا سقوط کرد

همشهری آنلاین:
پزشک تیم ملی امید کوهنوردی ایران در مسیر بازگشت از صعود به قله "تیلیچو پیک" در ارتفاعات هیمالیا سقوط کرد و تاکنون تیم جست‌وجو موفق به یافتن وی نشده است.

به گزارش ایسنا؛ تیم ملی امید کوه نوردی ایران که برای اولین بار موفق به صعود این قله شد، در مسیر بازگشت دچار حادثه شد و پزشک همراه تیم سقوط کرد. تاکنون تیم جستجو موفق به یافتن «دکتر سعید بهاءلو» نشده و اطلاعی نیز از وضعیت وی در دست نیست.

این تیم متشکل از 8 کوه‌نورد رده سنی امید، به سرپرستی «حسین امانی» و همراهی « دکتر سعید بهاءلو» به عنوان پزشک ارتفاع، جمعه 12 مهرماه، کشور را به قصد صعود قله 7134 متری « تیلیچوپیک» در کشور نپال، ارتفاعات هیمالیا - منطقه آناپورنا - ترک کرد.

اعضای تیم پس از عزیمت به منطقه در دو هفته گذشته اقدام به برپایی دو کمپ در ارتفاعات این قله کرده و با توجه به شرایط مناسب جوی و آمادگی کامل نفرات، اولین تلاش خود را برای صعود نهایی، از کمپ دوم (6200 متری) به سمت قله آغاز می کنند.

بر اساس این گزارش؛ عصر روز چهارشنبه، هشتم آبان؛ تمامی نفرات موفق شدند به همراه دو شرپا (راهنمای نپالی) قله را صعود و پرچم پر افتخار کشورمان را برای اولین بار بر فراز این قله به اهتزاز درآورند اما متأسفانه در حین بازگشت به کمپ دو، پزشک تیم دچار حادثه شد و سقوط کرد.

اقدامات لازم جهت جستجو و نجات وی انجام و پیگیری‌های مربوطه از جمله اعزام تیم تازه نفس جستجو و پرواز بالگرد در جریان است، در عین حال سایر اعضای تیم در سلامتی کامل به کمپ اصلی بازگشته اند.

بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون کوهنوردی ایران؛ در اولین ساعات اطلاع از موضوع ستاد ویژه‌ای در فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی تشکیل و ضمن هماهنگی های انجام شده با سازمان تربیت بدنی و ارتباط مداوم با شرکت نپالی طرف قرارداد صعود؛ بامداد امروز به جهت اقدامات و پیگیری های بیشتر، مهندس «محمود شعاعی» ریاست فدراسیون به همراه «رضا زارعی» از مسئولین فدراسیون و اعضای با تجربه تیم های ملی هیمالیانوردی به منطقه اعزام شدند.

همزمان با تیم ملی امید آقایان، تیم ملی کوه نوردی بانوان ایران نیز متشکل از 8 نفربه منطقه هیمالیا اعزام شده بودند که دوم آبان ماه با موفقیت، قله 7058 متری «جیاجی کانگ» را صعود و هم اکنون در سلامتی کامل در راه بازگشت از منطقه به شهر کاتماندو هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد