گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

چگونگی شکل گیری خاطرات در مغز انسان

محققان دانشگاه داک موفق به کشف مولکولی در مغز شدند که عامل شکل گیری حافظه در مغز انسان است.
به گزارش مهر، محققان دانشگاه پزشکی داک موفق به شناسایی مکانیزمی در مغز شدند که منجر  به ایجاد خاطرات در مغز می شود.
به گفته محققان قابلیت پلاستیسیته مغز، بازچینی اتصالات میان سلولهای عصب مغز را ممکن ساخته که خاطرات و یادگیری نیز بر همین اساس در مغز شکل می گیرند.
محققان با یافتن یک حلقه مفقودی مولکولی در اتصالات مولکولی مغز موفق به توضیح پلاستیسیته مغز شدند. این مولکول که Vd Myosin نام دارد گیرنده های جدید را به سیناپس ها منتقل کرده و به این شکل قدرت پاسخگویی نرون ها را افزایش خواهد داد.
به گفته متخصصان انتقال گیرنده های انتقال دهنده های عصبی به واسطه بسته های کوچک اطلاعاتی شکل می گیرد که در هنگام شکل گیری خاطرات، مولکولهای عصبی را به سیناپس ها منتقل می کنند. محققان در این فرایند موفق به کشف موتور مولکولی شدند که در هنگام فعال بودن سیناپسها، گیرنده ها را به این نقاط منتقل می کنند.
محققان بر این باورند که با مشاهده و دریافت اطلاعات درباره موضوعی واحد این اطلاعات به صورت بسته ای یکپارچه ای از اطلاعات درآمده و در سطوح سلولی با افزایش توانایی و قدرت اتصالات سیناپسی در میان نرونهای فعال منجر به تشکیل حافظه می شود.
بر اساس گزارش زی نیوز، این بسته های اطلاعاتی که به گفته محققان خاطرات کوچکی هستند و در انتظار وقوع به سر می برند، مخازنی از گیرنده های انتقال دهنده عصب هستند که سلولهای مغز آنها را به منظور تولید گیرنده های بیشتر در یک سیناپس خاص ایجاد می کنند زیرا افزایش تعداد گیرنده ها با افزایش توانایی سیناپسها برابر است.
محققان با کشف این مولکول و تاثیر آن بر شکل گیری خاطرات در مغز انسان معتقدند بررسی های بیشتر بر روی این مولکول و عملکرد آن می تواند راه حلی جدید برای جلوگیری و یا درمان بیماری آلزایمر را ایجاد کند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد