گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

پرخوری و پرنوشی از علایم اولیه دیابت است

دبیر همایش علمی - مردمی دیابت گفت: از جمله علایم اولیه دیابت نوع دوم که باید مورد توجه قرار گیرد پرخوری و پرنوشی همراه با احساس خستگی است.   
"زهرا پولادیان" در حاشیه برگزاری همایش علمی- مردمی دیابت که به مناسبت روز جهانی دیابت در مرکز پزشکی خاص برگزار شده است در گفت و گو با  ایرنا افزود: دیابت نوع دوم به گونه ای است که تا مدتها خود را نشان نمی دهد و عوارض خود را در بدن به جای می گذارد.
مسئول کلینیک دیابت مرکز پزشکی خاص افزود: احساس علایمی همچون پر خوری و پر نوشی، ادرارهای شبانه، احساس خستگی و ضعف ، خواب آلودگی روزانه و کم شدن خواب عمیق شبانه در بیشتر موارد می تواند نشانگر بیماری دیابت نوع دوم باشد.
علاوه بر این خشکی و خارش پوست نیز از علایم بیماری دیابت است.
دبیر همایش علمی دیابت گفت: با تغییر در سبک زندگی و اصول تغذیه صحیح می توان با حداقل دارو دیابت را کنترل کرد که برای این منظور باید ورزش های گروهی به صورت 2 تا 3 روز در هفته ، پیاده روی و ورزش های کششی را در برنامه روزانه قرار داد.
مسئول کلینیک دیابت مرکز پزشکی خاص با اشاره به نقش و اهمیت تغذیه در کنترل دیابت گفت: نکته مهم در مورد تغذیه بالا بردن مصرف مواد حاوی فیبر و تغییر روش پخت غذاها از سرخ کردن به آب پز کردن، کبابی کردن و بخار پز کردن است.
پولادیان با بیان اینکه استرس نیز در بروز دیابت نقش دارد گفت: ورزش روش مناسبی برای کم کردن استرس و بالا بردن مقاومت بدن است که در نهایت باعث آرامش و شادی در فرد می شود.
مسئول کلینیک دیابت مرکز پزشکی خاص یادآور شد: اگر میزان قند خون فرد 100 باشد باید ارایه آموزش های کنترل دیابت و تغییر در سبک و شیوه زندگی به او داده شود تا بتواند این بیماری را کنترل کند.
وی گفت : هم اکنون تعداد پنج هزار و دویست بیمار مبتلا به دیابت طی چهار سال اخیر تحت درمان مرکز پزشکی خاص قرار گرفته اند.
دبیر دومین همایش علمی دیابت در خصوص برگزاری این همایش گفت: به مناسبت روز جهانی دیابت (24 آبان ماه) بنیاد امور بیماری های خاص اقدام به برگزاری این همایش کرده است که 19 و 20 آبان برگزار شده است.
وی گفت: در این همایش موضوعاتی همچون کلیات دیابت، تغذیه و دیابت، سبک زندگی در دیابت و عوارض دیابت به خصوص عوارض کلیوی دیابت مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.
24 آبان ماه به عنوان روز جهانی دیابت نام گذاری شده است شعار امسال این روز" پیش به سوی سلامتی با آگاهی و دانش بیشتر" است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد