گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

هسته انگور قادر به کنترل آلزایمر است

محققان با آزمایش بر روی موشها دریافتند که مواد درون هسته انگور از ته نشین شدن پروتئین عامل آلزایمر جلوگیری کرده و می تواند در درمان و کنترل این بیماری نقشی موثر را ایفا کند.
به گزارش مهر، بر اساس مطالعات جدید، هسته میوه انگور سرشار از ترکیباتی است که قادر به کاهش میزان فرسایش مغزی در دوران پیری خواهد شد.متخصصان دانشگاه فلیندر در استرالیا، با آزمایش بر روی موشها دریافتند موشهایی که به مدت 6 ماه از هسته انگور تغذیه کرده اند، نسبت به موشهایی که از غذاهای عادی خود استفاده می کنند، دارای عملکرد شناختی بهتری هستند. به همین دلیل محققان بر این باورند که این دانه ها می توانند به عنوان درمانی ارزان قیمت برای کنترل بیماریهایی نظیر آلزایمر مورد استفاده قرار گیرند.به گفته محققان عصاره این دانه ها می توان از ته نشین شدن پروتئینهای آمیلوئد، عامل اصلی بروز آلزایمر، در مغز جلوگیری کند. همچنین آزمایشها نشان می دهد که عصاره این دانه ها در کاهش 50 درصد از تاثیر بیماری جنون بر سلول های مغز نقش موثری دارد.
بر اساس گزارش تلگراف، محققان بر این باورند که استفاده از این دانه های طبیعی و مفید، می تواند برای افراد مسنی که ناچار به رعایت رژیمهای متفاوت غذایی هستند، مناسب بوده و افراد با قرار دادن این دانه ها در برنامه غذایی خود، از ابتلا به آلزایمر و یا کنترل این بیماری و دیگر بیماریهای مرتبط با مغز جلوگیری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد