گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

امارات - ایران; پیروزی با هدف صدرنشینی

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی طی دیداری در چارچوب هفته چهارم از دور رفت مسابقات انتخابی جام جهانی 2010 به مصاف تیم ملی امارات می رود.
به گزارش  مهر، این بازی برای هر دو تیم تعیین کننده و سرنوشت ساز است. برای ایران از آن جهت که می تواند با برتری در این بازی جایگاه خود را در بین تیم های مدعی بالای جدول گروه 2 مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا استحکام بخشد و با توجه به تقابل تیم های کره جنوبی و عربستان خود را به صدر برساند. اهمیت این بازی برای امارات نیز از آن بابت است که این تیم پس از سه شکست مقابل عربستان، کره شمالی و کره جنوبی به بازی مقابل ایران به چشم بازی مرگ و زندگی می نگرد که شکست در آن پایان رویایی جام جهانی 2010 است. با این مقدمه مشخص است که دو تیم ایران و امارات امروز در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی به کمتر از 3 امتیاز بازی رضایت نمی دهند.
بازگشت کریم باقری
یکی از اتفاقات جالب توجه بازی امارات - ایران، بازگشت کریم باقری به تیم ملی کشورمان است که پس از بازی ایران - ایرلند  بار دیگر این تیم را در دیداری رسمی همراهی می کند. بازگشت او یک عامل روحی مثبت برای ماست و عاملی منفی برای امارات که می بیند ایران برای موفقیت در راه صعود به جام جهانی از تمام داشته های خود استفاده می کند. امروز برای کریم یک روز ویژه است، روز بازگشت به تیم ملی و تقابل با تیمی که راه گلزنی به آن را خوب می داند. کریم تا به حال 2 بار در مسابقات رسمی مقابل امارات به میدان رفته و موفق شده در هر دو بازی برای تیم کشورمان گلزنی کند.
معادله دو مجهولی برای صدرنشینی
در گروه 2 مسابقات انتخابی جام جهانی در قاره آسیا چهار تیم کره جنوبی، ایران، عربستان و کره شمالی با امتیازی برابر (چهار امتیاز) رقابتی نزدیک برای صدرنشینی دارند. تیم کشورمان در هفته چهارم از دور رفت این مسابقات می تواند به صدرجدول صعود کند اگر بتواند در بازی با امارات برنده از زمین خارج شود و بازی دو تیم کره جنوبی و عربستان در ریاض با نتیجه تساوی به اتمام برسد.
9 پیروزی در 12 بازی
تیم های ملی فوتبال امارات و ایران تا به امروز 12 بار مقابل هم به میدان رفته اند که حاصل آن 9 پیروزی برای تیم ملی فوتبال کشورمان، تساوی در دو بازی و پیروزی امارات در یک مسابقه بوده است. تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف با این تیم عربی در 12 بازی اخیر موفق به زدن 18 گل شده و تنها 3 بار دروازه ما گشوده شده است.
از دانایی فر تا زندی
نخستین گلزن تیم ملی فوتبال کشورمان در مصاف با امارات ایرج دانایی فر بوده و آخرین گل تیم ایران را در بازی مقابل این تیم فریدون زندی به ثمر رسانده است.
فرکی و باقری بهترین گلزن ایران مقابل امارات
از 18 گلی که تیم ملی فوتبال کشورمان در 12 دیدار مقابل امارات به ثمر رسانده است، کریم باقری و حسین فرکی با زدن 2 گل بهترین گلزن هستند. او فردا این فرصت را دارد که آمار گل های زده خود را بهبود بخشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد