گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آموزش الکترونیکی چیست؟

e-learning

آموزش الکترونیکی یا به بیان دیگر آموزش اینترنتی نوعی از آموزش است که در آن  از ارتباط اینترنتی و مرورگر وب(Web browser)‌در هر زمان یا مکانی جهت آموزش می‌توان استفاده نمود. آموزش الکترونیکی نوع جدیدی از آموزش است که در آن نیازی به حضور دانشجویان در کلاس های درس به صورت سنتی نیست. در واقع یک محیط آموزشی مجازی در شبکه است. موضوعهای درسی چنان طراحی شده اند که دانشجویان‌ را به بهترین وجه راهنمایی کنند چون آنها در کلاسهای درس شرکت نداشته و از حضور استادان بهره نمی برند.

آنها می‌توانند از طریق پست الکترونیک(email) و سایر امکانات شبکه با یکدیگر  در ارتباط بوده و از هم سؤال بپرسید. این بدین معنی است که در هر مکان و هر زمانی که مایل باشید می‌توانید به مطاله دروس خود بپردازید و در خانه یا اداره فرصت کافی نیز در اختیار خواهید داشت در واقع اگر دفعه اول کاملأ متوجه نکات مشکل درسی نشدید، می‌توانید چندین بار آنرا مرور کنید.

 

مزایای آموزش الکترونیکی: 

این روش دانشجویان را تشویق می کند تا از خود خلاقیت و کنجکاوی بیشتری‌ نشان بدهند. در ضمن یاد می‌گیرند که چگونه به تکنولوژیهای جدید ، سریع دست یابند‌ و دانشجویان این انعطاف‌پذیری را دارند که به یادداشتهای دروس دسترسی داشته ودر‌ مباحثات اتاقهای گفتگو و چت شرکت داشته باشند و این امکان را دارند تا در هر زمانی که برایشان مناسب است با مدیر سایت ارتباط برقرار کنند.

انعطاف‌پذیری این نوع آموزش برای افرادی که به دلیل تعهدات شغلی یا شخصی قادر به شرکت کردن در یک کلاس رسمی نیستند، محیط آموزشی مناسبی را فراهم می‌آورد، مثلا برای کسانی که در ساعات متغیر کار می‌کنند یا اشخاصی که به دلیل استراحت‌ در منزل شانس حضور در دانشگاه را ندارند در حالیکه دیگران در همان زمان در کلاسها شرکت می‌کنند. این روش انتخاب خوبی برای اشخاصی است که چه از نظر مخارج و یا وقت برای ادامه تحصیل امکان سفر به خارج از کشور را ندارند. برنامه های ارائه شده در حالت مجازی و کلاس درس یکی است با این تفاوت که نحوه ارائه آنها متفاوت است.

در روش online همه چیز از طریق شبکه هدایت می‌شود که شامل حضور در کلاسهای گفتگوی اینترنتی(Web chat) و دسترسی به یادداشتهای نمونه و  ارتباط زنده با مدیرسایت و یا اساتید کلاس های online می‌باشد.

منبع: تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد