گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

بیماریهای عروق کرونرهمچنان شایعترین بیماری قلبی در ایران

دبیرعلمی شانزدهمین کنگره بین المللی قلب و عروق با بیان این که همچنان شایعترین بیماریهای قلبی در ایران و جهان بیماریهای عروق کرونر است، گفت: بیماریهای روماتیسم قلبی طی سالهای گذشته کاهش چشمگیری داشته است.
به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی پیغمبری در حاشیه شانزدهمین کنگره بین المللی قلب و عروق با اشاره به عدم سیر نزولی بیماریهای عروق کرونر در کشور در ادامه بر ضرورت پیشگیری از این قبیل بیماریها تاکید کرد. وی با استناد به گفته سازمان بهداشت جهانی مبنی بر اپیدمی شدن بیماریهای قلب و عروق تا سال 2020 در کشورهای توسعه یافته گفت: بیماریهای قلب و عروق عوارض ناشی از شیوه زندگی ماشینی و افزایش روز افزون استرس است.
دکتر پیغمبری با تاکید بر اینکه ایران همپای کشورهای پیشرفته در درمان بیماریها حرکت می کند، افزود: اما هنوز در زمینه پیشگیری راه سخت و دشواری را در پیش داریم.
دبیرعلمی شانزدهمین کنگره بین المللی انجمن قلب و عروق با اشاره به همکاری کالج قلب و عروق آمریکا در این کنگره گفت: این کنگره پذیرای 54 مهمان خارجی از 16 کشور دنیاست که حدود 96 سخنرانی ارایه می کنند. دبیرعلمی شانزدهمین کنگره بین المللی قلب و عروق جراحی قلب اطفال و بیهوشی قلب را از دیگر موضوعات سخنرانی برشمرد و افزود: در ایران نیز روشهای تشخیص غیر تهاجمی جایگاه ویژه ای یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد