گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

معلولان جز» جدایی ناپذیر روند توسعه هستند

دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: تمام حکومت ها و ذی نفعان یقین حاصل کنند که افراد دارای معلولیت و سازمان های آنان جزئی جدایی ناپذیر از تمامی روند توسعه بوده تا بتوان راه را برای آینده ای بهتر برای تمامی مردم جامعه هموار کرد.
به گزارش  فارس به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران، "بان کی مون"دبیر کل سازمان ملل در پیام خود به مناسبت روز بین المللی افراد دارای معلولیت با عنوان "منزلت و عدالت برای همگی ما "آورده است: امسال روز بین المللی افراد دارای معلولیت درست یک هفته قبل از شصتمین سالگرد تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر برگزار می شود. دراین سال دلایل زیادی برای جشن گرفتن داریم که به اجرا گذاشته شدن کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت در ماه مه نقطعه عطفی شمرده شد.وی می افزاید: مجمع عمومی تاکید کرده که برای دستیابی به اهداف توسعه هزاره ضروری است در تمامی مراحل افراد دارای معلولیت را شرکت دهیم و با 80 در صد از افراد دارای معلولیت که بیش از 400 میلیون نفر را تشکیل می دهند ودر کشورهای فقیر زندگی می کنند نیازمند هستیم اقدام بسیار بیشتری انجام دهیم تا چرخه فقر و معلولیت را بشکنیم.
شعار اتحاد بین المللی معلولیت "هیچ چیز درباره ما بدون حضور ما" است.در پایان این پیام دبیر کل سازمان ملل متحد افزود: ما می توانیم ائتلاف را ارتقا» دهیم و راه را برای آینده ای برای تمامی مردم جامعه هموار سازیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد