گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

دانشگاه آزاد اسلامی 5 درجه علمی برای مجلات تعیین کرد

اولین کارگاه تخصصی آشنایی با عملکرد نشریات  ISI  با همکاری معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.
دکتر رهنمای رودپشتی معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در این کارگاه گفت: سعی بر این است تا در راستای علم و فناوری، بتوان بسترهای مناسب را برای تولید علم فراهم کرد و بر همین اساس، بخش مجلات یکی از سیاست های مشخص ماست.
وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در حدود 150 مجله علمی دارد که نزدیک به 50 عدد از آن ها دارای رتبه علمی، پژوهشی و 70 مجله نیز دارای رتبه علمی ترویجی هستند.
وی از مجله  IJEST  به عنوان یکی از مجلات  ISI  مهم در دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد و گفت: از این تعداد مجله، تقریبا هفت مجله رتبه علمی پژوهشی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گرفته است. رهنما ادامه داد: اگر قرار باشد مجلات محتوای خوب نداشته باشند، قطعا نمی توان از حیثیت و کیان دانشگاه آزاد اسلامی در وزارت علوم دفاع کرد پس باید فرآیندهای درون دانشگاه را کامل کرده و این تکامل در ارتقا» مجلات  ISI  است.
به گزارش آنا، دکتر رهنما افزود: دانشگاه آزاد اسلامی پنج درجه علمی را برای مجلات در نظر گرفته است که آیین نامه جدید آن نیز به زودی ابلاغ می شود.
همچنین اساتیدی که می خواهند روی مجلات فارسی زبان کار کنند باید توجه داشته باشند با یکی از انجمن های علمی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشترک شوند و مجوز به فعالیت های پژوهشی داده شده تا به آن ها حق عضویت پرداخت کنند و در اولین مجله می توانند از درجه بندی برخوردار باشند.

 هشت مقاله  ISI  و 2 مقاله علمی پژوهشی توسط عضو هیئت علمی واحد یزد ارائه شد
همچنین خبر دیگر حاکی است دومین دانشیار تمام وقت و عضو هیئت علمی گروه شیمی و مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده شیمی واحد یزد در سالهای 2008 و 2007 توانست 8 مقاله  ISI  و 2 مقاله علمی پژوهشی را ارائه دهد. به گزارش ایسکانیور دکتر محمدرضا ناطقی گفت: با هدف پیشبرد قدم به قدم علم و پیگیری موضوعات روز دنیا و با بررسی منابع اطلاعاتی علمی که در دنیا مطرح شده می توان به وجود مسائل مهم و در آخر نتیجه آنرا به صورت یک مقاله در آورد و برای ژورنال به هیات ویراستار مجلات ارسال کرد که در ادامه مقاله با نظر چند داور متخصص ارزیابی شده و بر حسب تشخیص هیات داوران و سردبیر مقاله پذیرفته شده و در یکی از نشریات  ISI  چاپ می شود. عضو هیئت علمی دانشکده شیمی، عمده مقالات خود را در زمینه بررسی کاربرد و رفتار پلیمرهای رسانا و همچنین تحقیق روی مواد سرامیکی از جمله زینترینگ یک سرامیک که دارای خواص پیزوالکتریک است بیان کرد. وی با بیان اینکه پلیمرهای رسانا کاربرد زیادی در صنعت دارند، افزود : ساخت سنسورها، صفحه های نمایشگر و دیودها، عصبهای مصنوعی، ماهیچه های مصنوعی، پنجره های هوشمند و ... همه با پلیمرهای رسانا ساخته می شوند که خاصیت الکتروکرومیک(الکتریسیته و رنگ) دارند. ناطقی در آخر برنامه های در دست اقدام خود را ارسال مقالاتی تحت عناوین: ورودی دیودها، سنسورها، نانو پیگمنت(پیگمنتهای جدید و با رنگدانه های نانو متری) و همچنین مشترک با دانشجویان در ساخت ماهیچه های مصنوعی اعلام کرد. به گزارش ایسکانیوز، اولین دانشیار دانشگاه دکتر محمد حسین مسلمین ریاست واحد یزد و عضو هیات علمی گروه شیمی واحد یزد می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد