گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

یک سوم مردم در طول عمردرگیرسرطان می شوند

به گفته دبیر همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی، هم اکنون یک نفر از هر سه نفر افراد جامعه در طول عمر درگیر بیماری سرطان می شود.
 دکتر فرهاد سمیعی که به مناسبت برپایی "همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی" سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: میزان بروز سرطان با افزایش متوسط عمر در جوامع در حال افزایش است.
وی با اشاره به گزارش های سازمان بهداشت جهانی (WHO) که میزان فوت ناشی از سرطان ها را در سال 2005 به میزان 7/6 میلیون نفر اعلام کرده، تصریح کرد: بر اساس این گزارش برای سال 2015 میزان فوت ناشی از سرطان ها در جهان 9 میلیون نفر پیش بینی شده که 70 درصد موارد فوت در جهان مربوط به کشورهای در حال توسعه و جهان سوم است.
رییس انجمن رادیوتراپی - آنکولوژی ایران از برپایی همایش سالانه "کلینیکال آنکولوژی" با محوریت انواع سرطان ها طی روزهای 28 و 29 آذر ماه در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) تهران خبر داد.
وی افزود: در این همایش سرطان های سیستم ادراری و تناسلی،  گوارش، سر و گردن، پستان و ژنیکولوژی (سرطان های زنان) مورد بررسی قرار گرفته و دستاوردهای جدید این رشته ها ارایه خواهد شد.
دبیر همایش سالانه "کلینیکال آنکولوژی " یادآور شد: این همایش به ریاست دکتر جعفر امامی از استادان پیشکسوت این رشته از دانشگاه اصفهان و به عنوان "همایش سالانه کلینیکال آنکولوژی 87 و بزرگداشت استاد کمال الدین دهشیری" در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.
وی گفت: به متخصصان رشته های مختلف پزشکی و پزشکان عمومی و پرستاران در این همایش امتیاز بازآموزی داده خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد