گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

رکورد شکنی مجدد غول جوان ایرانی

سعید علی حسینی

ملی پوش دسته فوق سنگین ایران توانست در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جوانان آسیا بار دیگر رکورد شکنی کند.

دیدار دسته فوق سنگین(105+) بیست و یکمین دوره مسابقات وزنه برداری قهرمانی جوانان آسیا عصر روز دوشنبه(18/9/87) در سالن هواسان کره جنوبی برگزار شد که طی آن علی حسینی و سلیمی دو ملی پوش سنگین وزن ایران توانستند مقتدرانه عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی این دوره از پیکارها را کسب کردند.

بر اساس گزارش روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، سعید علی حسینی که فدراسیون جهانی او را "غول جوان ایران" معرفی کرده، توانست در این دوره از پیکارها و با هدایت حسین رضازاده با مهار وزنه های 206 و 245 کیلوگرم در حرکات یکضرب و دو ضرب و مجموع 451 کیلوگرم به 3 نشان طلای آسیایی دست پیدا کند. وی در این رقابت موفق شد رکورد یکضرب جوانان جهان را که با 205 کیلوگرم متعلق به خودش بود، یک کیلوگرم ارتقا بخشد.

در این دسته بهداد سلیمی دیگر وزنه بردار کشورمان نیز با مهار وزنه های 185 و 222 کیلوگرم در حرکات یکضرب و دو ضرب و مجموع 407 کیلوگرم نایب قهرمان شد و 3 مدال نقره این مسابقات را بر گردن آویخت.

علی حسینی و سلیمی

نفرات برتر این دسته به شرح زیر است:

نفر اول: سعید علی حسینی از ایران

یکضرب: 206 کیلوگرم، دوضرب: 245 کیلوگرم، مجموع: 451 کیلوگرم

نفر دوم: بهداد سلیمی از ایران

یکضرب: 185 کیلوگرم، دوضرب: 222 کیلوگرم، مجموع: 407 کیلوگرم

نفر سوم: کیم یونگ کوآن از کره جنوبی

یکضرب: 171 کیلوگرم، دوضرب: 212 کیلوگرم،  مجموع: 383 کیلوگرم

ضمن اینکه کمیته فنی کنفدراسیون آسیا سعید علی حسینی ملی پوش دسته 105+ کیلوگرم کشورمان را به دلیل مهار سنگین ترین وزنه های یکضرب و دوضرب این دوره از مسابقات(206 و 245 کیلوگرم) همچنین رکورد شکنی، بعنوان بهترین وزنه بردار انتخاب کرد.

 

ایران نایب قهرمانی آسیا شد

رضازاده و علی حسینی

تیم وزنه برداری جوانان ایران با 560 امتیاز نایب قهرمانی بیست و یکمین دوره رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا شد.

جوانان وزنه برداری ایران توانستند توسط سجاد بهروزی در دسته 62 کیلوگرم (یک نقره)، سهراب مرادی در دسته 77 کیلوگرم (2 برنز)، احمدرضا وادی در دسته 85 کیلوگرم (یک نقره)، مهدی آگاه در دسته 94 کیلوگرم (عنوان هفتم)، انوش آرمک در دسته 105 کیلوگرم (یک نقره و 2 برنز) و آن سعید علی حسینی (3 طلا) و بهداد سلیمی(3 نقره) در دسته 105+ کیلوگرم مدال های ارزشمندی را برای کاروان وزنه برداری جوانان ایران کسب کنند.

عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها را تیم ملی جوانان چین با 614 امتیاز به خود اختصاص داد و قزاقستان هم با 482 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد. کره جنوبی با 443 امتیاز و چین تایپه با 416 امتیاز رده های بعدی را از آن خود کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد