گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

دانشگاه آزاداسلامی به عنوان یک عضو بزرگ در ورزش کشور محسوب میشود

علیرضا سهرابیان مدیرکل  تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درتشریح برنامه های تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دانشگاه آزاد اسلامی از سال 61 کار خود را آغاز کرده و اینک با 350 مرکز داخلی و 10 واحد فعال و نیمه فعال خارج کشور کار خود را پیگیری می کند. هم اکنون 12 رشته  ورزشی در لیگ فعال هستند و دانشگاه آزاداسلامی به عنوان یک عضو بزرگ در ورزش کشور محسوب می شود.
وی با اشاره به برگزاری چهارمین دوره  مسابقات بین المللی کاراته ایران زمین، جام ربع قرن فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: برگزاری این مسابقه کار بسیار بزرگی است که در این بین حضورهیده توشی کاتایا رییس کمیته  فنی فدراسیون جهانی و چند ورزشکار معتبر دنیا نشان دهنده گستردگی این مسابقه است.
وی ادامه داد: برای توسعه  ورزش همگانی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز برنامه  چهار ساله داریم و می خواهیم در کنار دانشجویان ممتاز در تیم های معتبر هم از دانشجویان استفاده کنیم. همچنین در نظر داریم دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان قطب بزرگ ورزش کشور در بعد قهرمانی توسعه دهیم. در همین راستا تعداد رشته های حاضر در لیگ را از 70 رشته به 12 رشته تقلیل دادیم. این امر در راستای گسترش و تکمیل فضاهای ورزشی دانشجویان دختر و پسر است. می خواهیم بودجه را صرف گسترش فضاهای ورزشی استاندارد کنیم. ایجاد 350 فضای ورزشی استاندارد که قابلیت استفاده  زنان و مردان را دارد، می تواند به سازمان تربیت بدنی کمک کرده و بار بزرگی را از دوش ورزش کشور بردارد.
وی افزود: این کار زیربنای خوبی برای ورزش قهرمانی و همگانی است چرا که ورزشکاران می توانند با خیال آسوده از این فضاها استفاده کنند. یکی دیگر از دلایل تقلیل رشته های ورزشی توسعه رشته های المپیکی و فیزو (المپیک دانشجویان) است. می خواهیم برنامه ریزی کنیم تا در این رشته ها یک حرکت جدی به جای حرکت کمی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات معتبر را دارد و برگزاری مسابقه جام ربع قرن نیز یک بخش از این مسابقات است. اسفندماه سال جاری با هماهنگی فدراسیون دانشجویی المپیاد بین دانشگاهی را برگزار کرده و نفرات نخبه را برای حضور در مسابقات جهانی انتخاب می کنیم. وی برقراری تعامل با سازمان تربیت بدنی و 49 فدراسیون را یکی دیگر از برنامه های تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی برشمرد و گفت: این تعامل به ما در پیشرفت کمک خواهد کرد و باعث می شود که سطح تحصیلات و ورزش دانشجویان خود را از لحاظ کیفی در بهترین شرایط قرار دهیم.
وی تاکید کرد: به ما حق بدهید که رشته های ورزشی را به 12 رشته کاهش دادیم چرا که گسترش فضای ورزشی نیاز بزرگی است که باید برطرف شود.
مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی به سطح بالای رشته های ورزشی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تیم کشتی فرنگی در اردن و تیم تکواندو در صربستان توانست به مقام اول دست یابد که این نشان دهنده  این است که ما می توانیم بیشترین مدال و بزرگترین افتخار را بدست آوریم.
سهرابیان در ارتباط با جذب بازیکنان برای ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در گذشته نیز این کار را می کردیم و با پایان یافتن دوره  علمی، بسیاری از ورزشکاران ما به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه مشغول به کار شدند تا از لحاظ علمی و ورزشی تجربیات خود را در اختیار دانشجویان قرار دهند. در همین راستا از فدراسیون ها خواسته ایم که تا هفته  آینده قهرمان های خود را برای ادامه تحصیل به دانشگاه آزاد اسلامی معرفی کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد