گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

فوتبال ما - ۹۴

ISN - مهدى محمدنبى دبیر کل فدراسیون فوتبال دلیل لغو اردوى تیم ملى در کشور اسپانیا را عدم موفقیت مسئولان تیم باسک در جمع آورى بازیکنان این منطقه ذکر کرد.وى افزود: تیم کشورمان آمادگى سفر به کشور اسپانیا را داشت اما نامه اى که از سوى مسئولان تیم باسک به دست ما رسید، موجب شد تا این سفر لغو شود.در نامه مذکور ذکر شده به دلیل اینکه باسکى ها نتوانسته اند بازیکنان خود را براى دیدار با ایران جمع کنند،بهتر است این مسابقه لغو شود.نبى در ادامه گفت: آنها در همین نامه تاریخ دیگرى را براى برپایى اردوى تیم ایران در اسپانیا و بازى دوستانه با باسک تعیین کرده اند که تصمیم گیرى در این زمینه بر عهده کمیته تیم هاى ملى است. یکشنبه 1 دی 1387

ISN - وحید هاشمیان مهاجم ایرانى تیم بوخوم آلمان گفت: تا پایان قراردادم در بوخوم مى مانم و مبارزه مى کنم. وى درباره خبر پایگاه اینترنتى کیکر آلمان، اظهار کرد: در هر صورت این نظر مربى تیم بوده و مربى وقتى از یک بازیکن ناراضى باشد هر صحبتى را به آن بازیکن نسبت مى دهد، در هر صورت من همین الان نیز پیشنهادى از باشگاه هاى دیگر آلمان دارم اما براى حضور ۲ ساله در بوخوم برنامه ریزى کرده ام و به همین دلیل در این تیم مى مانم و تا پایان قراردادم بازى مى کنم. وى افزود: در بوخوم مى مانم و با مطلب یکى، دو روزنامه میدان را خالى نمى کنم. بازیکنى که براى دفاع از حقش نایستد، بازیکن نیست. در هر صورت من تماشاگران بوخوم را دوست دارم و آنها نیز به من علاقه دارند. ضمن آن که مسئولان قدیمى باشگاه را به خوبى مى شناسم و تنها در این بین یکى، دو نفر هستند که شطینت مى کنند اما من در بوخوم مى مانم و مبارزه مى کنم. هاشمیان ادامه داد: موضوعى که درباره مصدومیت کمر من مطرح مى شود، مربوط به قبل از آغاز بوندس لیگا است که پس از آن من ۳ بازى در بوندس لیگا انجام دادم و در بازى ایران مقابل عربستان نیز تیم ملى را همراهى کردم، با این حال مربى درباره من کم لطفى هایى دارد که به هیچ عنوان صحیح نیست. وى درباره نتایج ضعیف بوخوم و ناکامى مربى این تیم نیز گفت: این طور که مشخص است در حال حاضر بازیکنان مقصر شناخته شده اند اما آینده همه چیز را مشخص مى کند. وحید هاشمیان درباره همراهى تیم ملى فوتبال ایران در مرحله مقدماتى جام ملت هاى آسیا و راهیابى به جام جهانى نیز گفت: تمامى لژیونرها براى حضور نیافتن در اردوى اسپانیا اجازه گرفته اند اما براى دیدارهاى آینده هر زمان که کادر فنى صلاح بداند در خدمت تیم ملى خواهم بود. یکشنبه 1 دی 1387

ISN - ناصر حجازى مربى و کارشناس فوتبال طى اظهارنظرى گفت: حال و روز فدراسیون فوتبال اسفناک است و باید به حال آن گریه کرد. وى همچنین افزود:در حالى که مى بایست براى اخذ مدرک مربیگرى آسیا اقدام کنم اما فدراسیون فوتبال در یک اقدام مضحک از من براى گذراندن و حضور در این دوره مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خواسته است و این حرکت فدراسیون تأسف بار است و معتقدم که به حال آن باید گریه کرد.او تصریح کرد: در تمام دنیا مربیان و متخصصان فوتبال هر کشورى بدون هیچگونه دغدغه اى براى افزایش سطح علمى خود اقدام مى کنند و حتى در طول مدت دوره هاى آموزشى حقوق مى گیرند اما ظاهراً در فوتبال ما عکس این قضیه صادق است و مربیان براى رسیدن به درجه هاى بالاتر باید از جیب هاى خودشان خرج کنند.حجازى با تأکید بر اینکه افزایش سطح علمى مربیان پیشرفت فوتبال هر کشورى را به دنبال خواهد داشت گفت: واقعاً نمى دانم آقایان چه تفکرى دارند که با این چنین اقداماتى مى خواهند فوتبال ما را همیشه در یک سطح نگه دارند.وى ادامه داد:فدراسیون باید امثال ناصر حجازى را با احترام از درب فدراسیون بگذراند نه اینکه با سنگ اندازى مانع از رشد علمى آنها شود. من امروز به خاطر زحماتى که سالها در این فوتبال کشیده ام تاسف مى خورم و واقعاً ابراز پشیمانى مى کنم.سرمربى اسبق استقلال ضمن انتقاد دوباره از مسئولان فدراسیون فوتبال گفت: هر روز از شبکه هاى مختلف دوبى براى تفسیر بازى هاى فوتبال به من زنگ مى زنند و علاوه بر تقبل تمامى خرج خودم و خانواده ام مبلغى را نیز به حسابم واریز مى کنند اما در مقابل باید از سوى فدراسیون وطنى این چنین برخورد هاى خجالت آورى را ببینیم.حجازى در ادامه با اشاره به اینکه مدیر فنى ابومسلم مشهد نیست خاطر نشان ساخت: من مدیر فنى این تیم نیستم و فقط با توجه به علاقه قلبى که به شخص بنى اسد داشتم قرار شد که هفته اى یک بار به این تیم سر بزنم.وى در خصوص دلیل جدایى امیرحسین پیروانى از ابومسلم خاطر نشان ساخت: پیروانى واقعاً با نیت کمک به ابومسلم آمد اما وقتى که دید وضعیت این تیم آنچنان مساعد نیست تصمیم به جدایى گرفت و من نیز مانع نشدم.سرمربى فصل گذشته استقلال در ادامه با اشاره به روند این تیم گفت: البته موفقیت استقلال در این فصل قابل پیش بینى بود چراکه مسئولان این تیم بهترین مهره هاى تیم هاى دیگر را دور هم جمع کرده و باید هم نتیجه بگیرند!.وى سهم فتح الله زاده را در موفقیت استقلال بیشتر از هر کسى دانست و گفت: مطمئناً زحمات فتح الله زاده در موفقیت استقلال غیر قابل انکار است چراکه وى در ابتداى فصل با تلاش زیاد این تیم را ساخته و پرداخته کرد و به دست دیگران داد.حجازى عدم موفقیت خود در لیگ گذشته را معلول ۲ عامل دانست و گفت: اول اینکه در زمان من بیش از ۱۴ بازیکن استقلال جدا شده بودند ضمن آنکه برخى افراد هم از بیرون در باشگاه و در بین بازیکنان شیطنت مى کردند و به آنها خط مى دادند. وى در پایان با تأکید بر صعود تیم ملى به جام جهانى گفت: فوتبال ما تحت هر شرایطى باید به جام جهانى صعود کند و اتفاقى خلاف آن نباید رخ دهد. در زمان ما آسیا و اقیانوسیه یک سهمیه در جام جهانى داشت اما اکنون ۵ سهمیه جام جهانى متعلق به آسیا است. یکشنبه 1 دی 1387

ISN - پایگاه اینترنتى کیکر از رفتن وحید هاشمیان از بوخوم خبر داد. کیکر درباره جدایى احتمالى هاشمیان از این باشگاه آلمانى نوشت: «توماس ارنست، مدیر ورزشى بوخوم پس از آخرین جلسه سران ورزشى این باشگاه تاکید کرد، بوخوم به هواى تازه نیاز دارد.» کیکر این گفته ارنست را به تغییر در میان بازیکنان بوخوم مرتبط دانست و در ادامه نوشت: «بوخوم به یک یا ۲ بازیکن نیاز دارد. براى یافتن جاى خالى باید بازیکنانى از بوخوم جدا بشوند، یکى از آنها (براساس اطلاعات کیکر) به احتمال فراوان وحید هاشمیان ۳۲ ساله خواهد بود. هر چند این خبر به صورت رسمى تایید نشده است. درحالى که این بازیکن ایرانى با امیدهاى فراوانى به بوخوم بازگشته بود، در دور رفت بسیار پایین تر از حد انتظارها ظاهر شد. او قرار بود همانند فصل ۲۰۰۴ - ۲۰۰۳ یکى از ستون هاى مهم تیمش باشد. فصلى که در آن ۱۶ گل براى بوخوم به ثمر رساند. کمردرد شدید و کشیدگى عضله و همچنین تمرین هاى بیش از حد ضعیف هاشمیان با انتقاد مارسل کولر سرمربى بوخوم روبه رو شد. چنانکه مربى بوخوم گفت: «او در ۶ ماه گذشته تنها یک بار ۳ هفته پى در پى منظم تمرین کرد.» با این همه «هلى کوپتر» از حضور اندکش در میدان گلایه داشت و خواستار بازى بیشتر و حمایت بهتر از سوى مربى اش شد. این انتقاد آشکار باعث واکنش باشگاه، محرومیت و جریمه نقدى براى هاشمیان شد. اگرچه اعلام شده هاشمیان از دوم ژانویه دوباره در تمرین هاى بوخوم حاضر مى شود اما این به ندرت پذیرفتنى است. چنانچه مشترى اى پیدا شود، همه چیز به رفتن بى درنگ این ایرانى منجر خواهد شد. بازیکنى که تابستان گذشته به عنوان بازیکن آزاد از هانوفر به بوخوم آمد.» یکشنبه 1 دی 1387

ISN - داریوش مصطفوى مدیرعامل پرسپولیس گفت: هدایتى در مدت زمان حضورش در باشگاه پرسپولیس منشا خدمات فراوانى بوده است و بنده به همراه سایر اعضاى هیات مدیره ضمن رد شایعات موجود مبنى بر استعفاى وى، تلاش خواهیم کرد تا درکناریکدیگر براى اعتلاى باشگاه پرسپولیس از تمام توان خود استفاده کنیم.وى افزود: مباحثى که از سوى هدایتى عنوان شده به زودى در یک جلسه بین اعضاى هیات مدیره مطرح و بررسى خواهد شد تا با رفع سوء تفاهمات به مانند گذشته در کنار یکدیگر فعالیت خود را ادامه دهیم. او گفت: نمى دانم چرا در حالى که پرسپولیس در نهایت آرامش کار خود را دنبال مى کند عده اى به فکر ایجاد حاشیه براى این تیم هستند البته طبیعى هم هست که پیرامون استقلال و پرسپولیس همواره از این شایعات وجود داشته باشد. مدیر عامل پرسپولیس گفت: یک روز مى گویند مصطفوى استعفا داده و یک روز هم مى گویند هدایتى، با این وجود من با اینگونه مسائل آشنایى کاملى دارم و خیلى از بابت اینگونه مسائل نگران نمى شوم اما فردى عاشق و علاقه مند به خدمت مثل هدایتى بعضا از بروز اینگونه موارد دلخور مى شوند که ما باید تلاش کنیم تا افرادى مثل هدایتى که جذب ورزش شده اند دلسرد نشوند. یکشنبه 1 دی 1387

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد