گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

ایران از نظر علمی در ردیف هفت کشور اول دنیا است

ایسکانیوز: معاون اول رییس جمهور با اعلام اینکه ایران از نظر علمی جز» هفت یا هشت کشور دنیا است ، گفت: با توجه به اینکه در حال ایجاد پارک های علم و فن آوری هستیم دولت حمایت بی دریغی نسبت به علوم انسانی دارد و برای همین منظور لایحه شرکت دانش بنیان تصویب خواهد شود.
 به گزارش "ایسکانیوز"، پرویز داوودی معاون اول رییس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه جامع دستاوردهای 30 ساله وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری در مصلای امام خمینی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به علم و پژوهش و علم و فن آوری و نخبگان بیشترین توجه را دارد ،اظهار داشت: در این راستا دولت توجه خاصی را به حمایت از پژوهش در نظر گرفته و اقدامات مطلوبی در وزارت بهداشت و علوم و فن آوری انجام شده است .
وی اختراعات به ثبت رسیده تا سال 83 را چهار هزار و 800 و از سال 84 تا 87 را 14 هزار اثر دانست و گفت: در زمینه پارک های علم و فن آوری در سال 83، 55 مورد و در سال 87، 82 مورد به ثبت رسیده است.
معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: علوم به عنوان یک علم فردی نیست که برای انگیزه های فردی ما در نظر گرفته شود بلکه باید علم برای رفاه و پیشرفت اجتماعی و توسعه جامعه به کار گرفته شود.
داوودی گفت: باید هم بعد علوم تجربی و هم علوم انسانی مورد توجه قرار گیرد ولی در کشور ما متاسفانه علوم انسانی را به صورت ابتدایی گسترش داده ایم و نظریات علوم انسانی بدون تفکرات عمیق اشاعه داده شده است.وی با اشاره به اینکه در علوم انسانی بسیار ضعیف عمل کرده ایم و باید بیشترین اقدام بر روی آن انجام شود ،افزود: تحقیق و پژوهش را از مدارس ابتدایی باید شروع و تحقیق و تفکر و پژوهش را در دانشگاه ها به صورت عملی گسترش دهیم.
داوودی از تصویب لایحه شرکت دانش بنیان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال ایجاد پارک های علم و فن آوری هستیم دولت حمایت بی دریغی نسبت به علوم انسانی دارد.
وی همچنین تاکید کرد: البته بر روی علوم انسانی کم کار شده و علوم انسانی به عنوان علوم وارداتی، تفکرات و داده ها و شناخت های آن برگرفته از تفکرات غرب است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد