گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

لیمو ترش ; ضد ویروس سرماخوردگی

صل زمستان همه میوه فروشی ها پرمی شود از لیمو ترش سنگی که علاوه بر این که چاشنی خوبی برای سالاد و غذاست، سرشار از ویتامین و مسکنی برای درمان بیماری هاست.
به گزارش جام جم آنلاین آب لیموترش و اسانس آن برای بدن، ذهن و روح بسیار مفید است. پزشکان متخصص چاقی معتقدند چاق ها اگر هرروز صبح آب یک عدد لیمو را در یک لیوان آب ولرم بریزند و میل کنند زودتر لاغر می شوند. همچنین خوردن این شربت صبحگاهی موجب می شود شما تا آخر روز نشاط و سرزندگی داشته باشید. همچنین شربت آبلیمو چشم ها را درخشان و پوست را با طراوت می کند.لیمو دارای اثرات ضد عفونی کننده و قابض است و بدین جهت می توان از آن برای درمان گلودرد استفاده کرد. با توجه به مقدار بسیار زیاد ویتامین ث موجود در لیمو، مصرف آن باعث افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن می شود. برای فرد مبتلا به آنفلوآنزا و سرماخوردگی مصرف مخلوطی از آب لیمو تازه با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.
مصرف آب لیمو همچنین  باعث کاهش تب در افراد بیمار می  شود. لیمو مسکن خوبی هم هست و  باعث تسکین سردردهای معمولی و سردردهای میگرنی می شود. برای این منظور می توان 5 قطره اسانس لیمو را در 25 میلی  لیتر از یک روغن حامل مناسب (مانند روغن بادام) مخلوط کرد و آن را با استفاده از یک دستمال کتانی برروی ناحیه مبتلا به درد ماساژ داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد