گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

باکتری های مهربان

این درست است که باکتری ها نقش مهلکی در انتقال بیماری های عفونی و واگیردار ایفا می کنند، اما طی تحقیقاتی که در طول یکی دو ساله اخیر آغاز شده است، بعضی از این باکتری ها طوری اصلاح شده و تغییر یافته اند که تبدیل به کارخانه هایی بسیار کارآمد برای تولید مواد مرکب گیاهی شده اند که می توانند ما را از چاقی مفرط، سرطان، بیماری های قلبی و حتی سالخوردگی دور و تحولی جدید در صنعت دارویی ایجاد کند.
به گزارش جام جم آنلاین در واقع دانشمندان تاکنون توانسته بودند که با انجام برخی دستکاری های ژنتیکی روی باکتری ای کولی که در دستگاه گوارشی یافت می شود، نوعی ماده شیمیایی مشتق از گیاهان یعنی فلاونویید که دارای قابلیت های ضد پیری هستند را تولید و به این ترتیب نوعی سیستم تربیت میکروبی راه اندازی کنند.
حال برایتان جالب تر خواهد بود، اگر بدانید بتازگی محققان با ابداع یک تکنیک جدید توانسته اند همین نوع باکتری بیماری زا را در تولید سوخت به کار گیرند.
در واقع با ایجاد تغییرات ژنتیکی در ای کولی   که یک زنجیره باکتریایی است و در مجاری گوارشی انسان یافت می شود ، می توان آن را در تولید سوخت به کار گرفت. منظور از این سوخت نوعی الکل است که در هر مولکول آن، 5 اتم کربن وجود دارد در حالی که در الکل معمولی هر مولکول دارای 2 یا 3 اتم کربن است.
به بیان دیگر با این تکنیک می توان باکتری ای کولی را به گونه ای تغییر داد که هر سلول آن زنجیره طویلی از کربن تولید کند. جالب است بدانید که این روش در کاهش گرمای جهانی و افزایش کارایی سوختی با استفاده از باکتری ها نیز بسیار مفید است. از این روی به شما توصیه می کنیم از باکتری های بیماری زا همیشه نترسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد