گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

وقتی باشگاه ها از حقوق قانونیشان غافلند! چگونه لیگ فوتبال را..

 چگونه لیگ فوتبال را اداره کنیم؟   

در شرایطی درگیری باشگاه ها و سازمان لیگ فوتبال هر روز شکل جدی تر به خود می گیرد که شاید بی اطلاعی باشگاه ها از حقی که دارند منجر به شدت یافتن این درگیری  و جنجال در فوتبال شده باشد.
به گزارش ایسنا، بر طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال مصوب سال 86 باشگاه ها نیمی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال هستند و می توانند با استفاده از اختیاراتی که اساسنامه برای آنها در نظر گرفته در تصمیم گیری های فدراسیون فوتبال نقش داشته باشند.
وقتی باشگاه ها می توانند درخواست تشکیل جلسه مجمع فوق العاده را بدهند و در این درخواست اعتراض شان را به نحوه برنامه ریزی لیگ اعلام کنند و پس از آن آیین نامه سازمان لیگ را جوری تغییر دهند که در برنامه ریزی لیگ نظرات باشگاه لحاظ شود چه نیازی به اعتراض و جنجال سازی است.
به عنوان نمونه یکی از اختیارات باشگاه ها این است که می توانند در تدوین آیین نامه سازمان لیگ و حتی برنامه ریزی رقابت های لیگ ورود کنند. اما، در اوج درگیری باشگاه ها و سازمان لیگ می بینیم که چنین پیشنهادی از سوی هیچ یک از باشگاه ها ارایه نمی شود و مدیران باشگاه ها با بی توجهی به این حق مسلم شان عنان کار را به مربیان داده اند و این مربیان هم بدون کمترین آگاهی از اختیارات قانونی باشگاه با جنجال سازی های رسانه ای سعی در نشان دادن اعتراض شان را دارند.
حداقل کاری که باشگاه ها برای لحاظ شدن نظرات شان می توانند انجام دهند، درخواست برگزاری یک جلسه ویژه با عنوان "چگونه لیگ را اداره کنیم" است که در این جلسه می توان پیشنهاد داد که چگونه با مجوز سازمان لیگ و در چه صورتی امکان لغو بازی ها وجود دارد.
با این حال شاید باشند باشگاه هایی که نسبت به حقوق قانونی شان مطلع اند اما، به دلیل مشکلاتی که بین برخی مدیران باشگاه ها وجود دارد و نبودن اتحاد میان آنها تشکیل چنین جلسه ای برای تعیین نقشه راه یک ایده آل گرایی محض باشد. چه اینکه پیش از این به دلیل همین ناهماهنگی تا به حال دو بار جلسات انتخابات هیات رییسه سازمان لیگ ناتمام باقی مانده است.
پس با وضعی که باشگاه ها با هم اتحاد ندارند و سازمان لیگ هم به صورت تک محوری اداره می شود نباید انتظار داشت که برنامه لیگ اصلاح شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد