گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

حمایت از طرح های پژوهشی و ایجاد تسهیلات ویژه برای فرصتهای مطالعا

حمایت از طرح های پژوهشی و ایجاد تسهیلات ویژه برای فرصتهای مطالعاتی در دانشگاه آزاد اسلامی




معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد تسهیلات ویژه برای فرصت های مطالعاتی و حمایت سازمان مرکزی از طرح های پژوهشی با محور تولید علم و فناوری از جمله اقدامات سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برای ارتقاء علمی و پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.
به گزارش آنا، دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در مراسم تجلیل از نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با بیان این مطلب افزود: امروز پژوهش، اصلی ترین و مهمترین موضوع دانشگاه آزاد اسلامی است و این مسئله، وظیفه مسوولان دانشگاه را به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان سنگین تر کرده است.
وی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در دهه سوم یک حرکت جدی و نگاهی کاملا عینی به مقوله پژوهش و تولید علم دارد.
وی اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی باید از حیات و وجود خود دفاع کند و تنها مقوله ای که می تواند در کنار آموزش از دانشگاه آزاد اسلامی دفاع کند، بحث پژوهش و تولید علم است.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در طی ربع قرن گذشته، دانشگاه آزاد اسلامی حرکت بالنده ای داشته که کاملا روشن و آشکار است و اگرچه دانشگاه در طول فعالیت خود دستاوردهای فراوانی داشته اما نباید به این دستاوردها بسنده کرد زیرا ما هم اکنون در آغاز راه هستیم.
رهنما گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سال های 80 تا 82 تنها 88 مقاله ISI ، کمتر از 500 مقاله علمی پژوهشی، یک هزار کتاب تالیفی و ترجمه شده داشته است، اما در چند سال اخیر مجموعه گسترده ای از مقالات ISI به چاپ رسیده است به طوری که از 12 هزار مقاله ISI کشور بیش از سه هزار مقاله به دانشگاه آزاد اسلامی اختصاص داشته است.
همچنین 50 مرکز تحقیقاتی فعال در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد که برخی از آن ها در نوع خود بی نظیر هستند.
وی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاهی است که به دانشجویان و استادانی که کتاب تالیف می کنند نه تنها حق التالیف پرداخت می کند بلکه حق التشویق نیز به این افراد پرداخت می شود.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در سیاست های کلان اگر در محیط دانشگاه، زندگی جریان نداشته باشد در واقع پژوهش و تحقیق وجود ندارد.
رهنما اظهار داشت: امروز تعریف یک دانشگاه خوب این است که دانشگاهی پژوهش محور باشد و شاخص های علمی آن رشد قابل توجهی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: با نگاهی به فعالیت های 25 ساله دانشگاه آزاد اسلامی و مقایسه آن با سایر دانشگاهها مشخص می شود که دستاوردهای علمی، پژوهشی این دانشگاه علیرغم تمامی موانع و مشکلات، قابل مقایسه با سایر دانشگاه های کشور نیست.
معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی به عنوان نخستین واحد دانشگاه آزاد اسلامی، بهترین استادان و دانشجویان فعال را در خود جای داده است به همین دلیل باید به سمت تحصیلات تکمیلی حرکت کند.
رهنما گفت: اگر سیاست های پژوهشی را در دانشگاه دنبال کنیم در سال 1404 دانشگاه آزاد اسلامی در سند ملی کشور به عنوان دانشگاه اول کشور خواهد بود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد