گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

آلودگی هوا،عفونت های دستگاه تنفسی در کودکان را افزایش می دهد

نتایج یک پژوهش نشان می دهد: آلودگی هوا، یکی از عوامل خطرساز عفونت های تنفسی است که موجب افزایش عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی در کودکان می شود.
به گزارش  ایسنا ، این پژوهش توسط دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با هدف بررسی آلودگی هوا برعفونت های حاد تنفسی در کودکان کشورهای جهان سوم و در حال توسعه انجام شده است. بر اساس این پژوهش، درمان عفونت های حاد تنفسی هزینه زیادی را بر خانواده و جامعه تحمیل می کند و علت بسیاری از غیبت های مدرسه را تشکیل می دهد.
گفتنی است، عفونت های حاد تنفسی شایع ترین علت بیماری و مرگ و میر کودکان در کشورهای در حال توسعه است که سالانه 5 تا 3 میلیون کودک زیر5 سال به علت عفونت های حاد تنفسی از بین می روند. عفونت های تنفسی در مناطق شهری به دلیل ترکیب شدن ذرات معلق در هوا (آلاینده ها) بیشتر است. این بیماری علت بسیاری از مراجعات به اورژانس هاست که هر چه روزهای انباشت آلاینده ها طولانی تر باشد تعداد مراجعات بیشتر می شود. در پایان این پژوهش محققان توصیه کردند: از آنجا که در کشورهای در حال توسعه به دلیل بهداشت نامطلوب و تغذیه نامناسب عفونت های حاد تنفسی در کودکان بیشتر دیده می شود باید چاره ای برای کنترل آلاینده ها در محیط زیست و آموزش عمومی درباره به کارگیری منابع آلاینده در دراز مدت، اندیشیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد