گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

بیش از 18 هزار نفر تحت درمان تالاسمی در کشور هستند

دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری انجمن تالاسمی ایران سمینار مراقبت های پزشکی در تالاسمی را طی روزهای 25 و 26 دی ماه در هتل لاله برگزار می کنند.
دکتر مینا ایزدیار، دبیر سمینار مراقبت های پزشکی در تالاسمی در گفت وگو با ایسنا ، گروه مخاطب این سمینار را تمام درمانگران تالاسمی در کشور دانست و هدف از برگزاری این سمینار را همسان سازی و هماهنگی درمان ها در سراسر کشور و نزدیک کردن آن به روش های بالینی و آزمایشگاهی استاندارد جهانی اعلام کرد.
وی ادامه داد: این سمینار با حضور استادان و متخصصان خون شناسی اطفال، قلب، گوارش، روانپزشکی، رادیولوژی و غدد داخلی اطفال که در زمینه درمان تالاسمی تجربه دارند، برگزار می شود.
وی در خصوص آمار مبتلایان به تالاسمی در کشور، گفت: در حال حاضر 18616 نفرمبتلا به انواع تالاسمی  تحت درمان هستند و به مراقبت های پزشکی خاص این بیماری احتیاج دارند.
این متخصص خون شناسی در خصوص مراقبت های پزشکی مورد نیاز مبتلایان به تالاسمی، توضیح داد: تزریق مداوم خون و داروهای جلوگیری کننده از تجمع آهن، معاینات منظم برای بررسی از نظر بروز بیماری هایی همچون هپاتیت، بیماری های قلبی، شنوایی و غدد داخلی و غیره از نیازهای خاص این بیماران به شمار می رود.
وی در پایان تاکید کرد: تالاسمی در ایران شایع است و به منظور کاهش این آمار بایستی تمام افراد این بیماری را بشناسند و در مورد راه های پیشگیری و مراقبتی آن اطلاعات داشته باشند، به علت وفور و شیوع ژن تالاسمی در ایران، همه مردم عامی و تحصیل کرده باید تالاسمی را بشناسند و از برنامه های پیشگیری و مراقبتی آن آگاه باشند. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد