گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

گردو خاصیت ضد پیری دارد

یک کارشناس تغذیه در یزد پیشگیری از سرطان، از بین بردن رادیکال های آزاد، شادابی و طراوت پوست و خاصیت ضد پیری را از خواص گردو بیان کرد.
یوسف نقیایی در گفت وگو با ایسنا ، اذعان داشت: گردو در گروه مواد غذایی متفرقه و یا در گروه آجیل دسته بندی می شود.
وی ادامه داد: معمولا هر یک قاشق سوپ خوری گردو معادل 15 گرم وزن دارد که خود یک واحد غذایی محسوب می شود، بنابراین روزانه مصرف 1 تا 2 واحد غذایی گردو توصیه می شود.
نقیایی در خصوص ترکیبات غذایی این ماده غذایی خاطر نشان کرد: هر یک صد گرم گردو دارای 18 گرم کربوهیدرات، 14 گرم پروتئین، 61 درصد چربی غیراشباع،640  کیلوکالری انرژی، 4 گرم فیبرغذایی، 360 میلی گرم فسفر، 5/2 میلی گرم آهن، 500 میلی گرم پتاسیم و 20 میلی گرم ویتامین E است.
وی با اشاره به کربوهیدرات موجود در مغز گردو افزود:  کربو هیدرات موجود در گردو بصورت قند پیچیده است که قند خون را به سرعت افزایش نمی دهد.
این کارشناس تغذیه با بیان اینکه چربی در مغز گردو از نوع اسید چرب غیر اشباع است، خاطر نشان کرد: اسیدهای چرب موجود در گردو از اسیدهای چرب مفید و مناسب و گیاهی است که می تواند در تنظیم کلسترول بدن نقش داشته باشد.
وی اضافه کرد: گردو با دارا بودن 20 میلی گرم ویتامین E در هر یک صد گرم، نقش آنتی اکسیدانی بسیار قوی در بدن ایفا می کند.
نقیایی پیشگیری از سرطان، از بین بردن رادیکال های آزاد، شادابی و طراوت پوست و خاصیت ضد پیری را از خواص گردو بر شمرد. این کارشناس تغذیه در پایان توصیه کرد; کودکان و نوجوانان در حال رشد گردو را جایگزین تنقلات،  چیپس و پفک نمایند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد