گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

روزی سرد در عصری زمستانی

تیم ملی فوتبال کشورمان امروز در آغاز مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا در شرایطی به مصاف تیم ملی فوتبال سنگاپور می رود که بالاجبار بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی را در اختیار ندارد.
گفتنی است ، بازی یک طرفه، روزی سرد در عصری زمستانی، سکوهای خالی ورزشگاه آزادی، استقبال کمرنگ تماشاگران، غیبت ستاره ها، شروع ماراتن قهرمانی در آسیا و ... همه اینها از نکات جالب توجه و قابل پیشین بینی دیدار ایران - سنگاپور است.
تیم ملی فوتبال ایران به عنوان تیم چهل و سوم جهان و چهارم آسیا قطعا از نظر توانایی با تیم ملی سنگاپور به عنوان تیم یکصد و سی و دوم جهان و هجدهم آسیا قابل مقایسه نیست. همین غیرقابل مقایسه بودن شرایط این دو تیم می تواند تقابل آنها را به آوردی یکطرفه به سود ایران مبدل سازد.
تیم کشورمان درحالی امروز مقابل سنگاپور به میدان می رود که بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی را به همراه ندارد. غیبت نکونام، شجاعی، هاشمیان و مهدوی کیا جذابیت این مسابقه را نزد فوتبالدوستان ایرانی کاهش می دهد و می توان پیش بینی کرد در این مسابقه نه چندان جذاب بازهم سکوهای خالی ورزشگاه بیش از سکوهای اشغال شده توسط هواداران و دوستداران فوتبال باشد.
غیبت بازیکنان شاغل در لیگ های اروپایی گرچه از جذابیت بازی می کاهد اما فرصت رقابت را برای دیگر بازیکنان جوان و کم تجربه زنده می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد