گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند
گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند

مطالب علمی و پژوهشی در زمینه ورزش

پشتکارعامل موفقیت درتمرینات ورزشی - قسمت اول

پشتکارعامل موفقیت درتمرینات

بااینکه همیشه مى خواهید برنامه تمرینى و غذایى مناسبى داشته باشید اما آن برنامه خاص به طور دقیق تعیین نخواهد کرد شما که به اهدافتان مى رسید یا نه، بلکه این پشتکار و ثبات شما در دنبال کردن این برنامه ها است که شما را به نتایج دلخواه تان مى رساند.

مهمترین عامل در موفقیت این است که تا چه میزان بتوانید پشتکار و ثبات خود را در دنبال کردن برنامه تمرینی تان حفظ کنید.از اینها گذشته حتى بهترین و کامل ترین برنامه ها در دنیا هم شما را به نتیجه نمى رسانند مگراینکه واقعاً با تداوم و پشتکار آن برنامه را دنبال کنید.

در زیر به نکاتى اشاره مى کنیم که به شما کمک مى کند پشتکار خود را ارتقا ببخشید تا نتیجه اى که از تمریناتتان عایدتان مى شود را چندین برابر کنید.

اهداف درست تعیین کنید

هدفى که انتخاب مى کنید مى تواند تاثیر بسزایى بر انگیزه شما داشته باشد و در این میان حفظ پشتکار نیز بسیار پراهمیت است.

به طور کل اهداف درونى و ذاتى بهتر از اهداف خارجى عمل مى کنند چون این اهداف براى خود شما تعیین شده است. اهداف درونى و ذاتى عبارت است از حفظ وزنى که احتمال بیمارى شما را پایین بیاورد، حس رضایت و خوشنودى که خیلى ها بعد از تمرین سنگین احساس مى کنند و فراهم کردن یک راه خوب براى از بین بردن و آزاد کردن استرس در طول روز.

درمقابل اهداف خارجى عبارتند از کم کردن ۵ کیلوگرم از وزنتان برای تناسب اندام، 6 تکه کردن عضلات شکم و بالا بردن پرس سینه تان تا ۱۰۰ کیلوگرم.

اهداف درست تعیین کنید

پس از مدتى اهداف خارجى اهمیت کمترى پیدا مى کنند یا به کلى از میان مى روند و پشتکار تمرین شما نابود مى شود البته این به آن معنا نیست که هیچ وقت نباید براى خود اهداف خارجى داشته باشید، بلکه این اهداف هم انگیزه هاى بسیار عالى براى کوتاه مدت هستند اما باید چند دلیل درونى هم براى ارتقاى سلامتى و تناسب اندامتان پیدا کنید.

یک برنامه غذایى مناسب را دنبال کنید

پشتکار و ثبات قدمتان را با تنظیم کردن یک برنامه سلامتى و تناسب اندام ارتقا بخشید. ببینید امکان انجام چه کارهایى برایتان وجود دارد مثلاً اگر قبلاً رژیمهاى غذایى کم کربوهیدرات را امتحان کرده اید و حس خوبى با آنها نداشتید، پس دیگر آن را تکرار نکنید. اینکار فقط انگیزه شما و شانس موفقیتتان را در آینده پایین مى آورد. یک رویکرد غذایى با میزان کربوهیدرات متوسط مى تواند براى شما ایده آل باشد البته به شرطى که حواستان به مقدار کالرى مصرفى خود باشد. بهترین برنامه غذایى، برنامه اى است که مقدار کافى پروتئین و تعداد مناسب کالرى را در اختیار شما قرار دهد و با نظر پزشک متخصص تجویز شود./.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد